.
Blog > Komentarze do wpisu
ŚWIATOWA PRASA O POLSCE
Pierwsze strony gazet ze wszystkich kontynentów.


Nie wierzyłem, kiedy w mediach mówiono, że nasza tragedia nie przeszła bez echa w prasie na całym świecie.

Byłem przekonany, że tak jak my współczujemy ofiarom tragedii z państw nam bliskich, a obojętnie odnosimy się do cierpień ludzi z dalszych zakątków świata, tak dziś owe dalsze zakątki nawet nie wspomną o wydarzeniach ze Smoleńska.

Bo czy nie jest prawdą, że solidaryzowaliśmy się z ofarami WTC, londyńskiego czy madryckiego metra, ale liczne doniesienia o zamachach bombowych, trzęsieniach ziemi, śmierciach ważnych osobistości z krajów  bliskiego i dalekiego wschodu zlewają nam się w jedno?

Wydawało mi się, że tym razem role się odwróciły i to naszej tragedii nie zauważy nikt poza Europą, a jeśli już to będziemy jedynie marną wzmianką na pierwszych stronach.



Bardzo się pomyliłem.






CHINY


 




EKWADOR

 



FILIPINY

 



HISZPANIA

 



INDIE

 



INDONEZJA







IRAN

 



JAPONIA

 



KANADA

 



KOLUMBIA

 



KOSOWO

 



KUWEJT

 




LIBIA

 




MALEZJA




MALTA

 



MEKSYK

 




NIKARAGUA

 




PANAMA

 




PORTUGALIA

 



SŁOWENIA

 



SZWECJA

 



TAJWAN

 




TURCJA

 




STANY ZJEDNOCZONE

 

 



WENEZUELA

 



WŁOCHY

 

 

 

ARABIA SAUDYJSKA

 



ARGENTYNA

 



NIEMCY

 



BAHRAJN

 



BELGIA




BORNEO

 




BRAZYLIA

 




BUŁGARIA





CHORWACJA

 



CHILE





DANIA

 




ZJEDNOCZONE EMIRATY ARABSKIE




 

Blisko 2 godziny zbierałem screeny do tego tekstu, czytałem, rozmyślałem i czułem wzruszenie i dumę, że redaktorzy naczelni gazet całego świata nie mieli wątpliwości, że tragedia naszego państwa nie ma wymiaru lokalnego i zainteresuje ich czytelników.

To najpiękniejszy pomnik, jaki mogli wystawić naszemu prezydentowi.


 

 

 

PS
To jest kopia tekstu z kominek.tv: http://www.kominek.tv/tt.swiatowa.prasa.o.polsce,artykuly,191.htm
Tam już toczy się dyskusja, jest trochę ciekawych komentarzy a i ja tam dziś będę.
Większy komentarz do wydarzeń niebawem.

 

 

 

 

Zapomnij o tym blogu. Teraz piszę codziennie pod tym adresem: 
kominek.in

niedziela, 11 kwietnia 2010, kominek
Zapomnij o tym blogu. Codziennie nowe teksty Kominka pojawiają się teraz na KOMINEK.IN
Komentarze
2010/04/11 18:03:21
owszem, to piękne :)
szkoda że w większości a raczej we wszystkich artykułach nie wspominają o śmierci stewardes, pilotów itd.. oni też mieli rodziny..
-
2010/04/11 18:15:46
za_mloda,
Nie, nie szkoda, że o nich nie wspominają, bo po pierwsze nikogo nie interesuje śmierć stewardes, a po drugie one nie były osobami publicznymi i interesowanie się losem ich i ich rodzin byłoby dziennikarskim skundleniem.
Gdyby to twój ojciec był zmarłym w katastrofie pilotem to chciałabyś mieć pod domem dziennikarzy?

POMYŚL zanim napiszesz jakiś komentarz na tym blogu.
-
2010/04/11 18:19:11
Moja siostra pracuje w Turcji z ludźmi z całego świata. Jest zaskoczona postawą obcokrajowców, którzy zdają się bardziej przeżywać katastrofę lotniczą od samych Polaków. Szczególnie Amerykańscy pracownicy i studenci są zszokowani i mówią, że tej tragedii nie wyobrażają sobie na "swojej ziemi".
-
2010/04/11 18:21:23
Na tv. jest tylu komentatorów, że strona się blokuje i nie można wrzucić komentarza.
-
2010/04/11 18:42:22
Bylam dzisiaj przed palacem i na placu Pilsudskiego - podobnie jak i wczoraj tluuuumy ludzi.
Wciaz niewiarygodne mi sie wydaje to wszystko. Az brakuje slow.
-
2010/04/11 18:44:02
Jestem bardzo zawiedziona postawą wielu Polaków... Obojętność niektórych jest po prostu okrutna. Zdaje sobie sprawę, że każdy odbiera tę tragedię inaczej, aczkolwiek jak można świadomie KREOWAĆ SIĘ na nieczułych ignorantów?

za_mloda
Gdyby nas massmedia dziennie bombardowały wieściami o stu zgonach zwykłych ludzi to sami byśmy poumierali.

Dziękuję Ci Kominku, że udostępniłeś te materiały. Nie jestem osobą wylewną, ale wzruszyłam się po raz kolejny.
-
2010/04/11 18:52:48
Może dzięki temu świat zwróci też uwagę na wydarzenia katyńskie sprzed 70 lat.
-
2010/04/11 18:55:24
Też obserwuję jakąś manię wyciągania z tłumu ofiar obsługi samolotu, pracowników BOR, dopominanie się, żeby głośno i często wymieniać ich nazwiska, publikować zdjęcia i najlepiej życiorysy, tymczasem ci ludzie nie wybrali dla siebie życia na świeczniku, z jakiego powodu ktokolwiek miałby teraz na ten świecznik ich wciągać? Z pewnością bliskim łatwiej jest przeżywać ten czas bez fleszy skierowanych w twarz. Ci sami, dziś oburzeni "pomijaniem" postaci tych ofiar w mediach, zazwyczaj syczą oburzeni nad okładką faktu, na której widnieje rodzina innej bezimiennej na mas ofiary.
-
2010/04/11 19:05:17
jioanna
"Jestem bardzo zawiedziona postawą wielu Polaków.."
też uważam, że powinni po prostu milczeć i chociaż spróbować zrozumieć, coś poczuć, jeśli nie przyszło im to samo z siebie. milczeć, jeśli nie rozumieją powagi sytuacji. poważnie. żałuję, że nie mam nawet ochoty powiedzieć co niektórym "milcz". wolę odwrócić głowę i udać, że tego nie widzę i nie słyszę. obawiam się, że ci ludzie się nie kreują. oni tacy są. a ja np. nie mam ochoty na polemikę. tu nie ma o czym polemizować. nie wiem czego efektem to jest, ale się zdarza. na szczęście to jednak mniejszość.

zbex, echa tego wydarzenia, skutki, emocje z tym związane, myśli, będą jeszcze bardzo długo rozchodziły się po nas i po świecie, jak kręgi na wodzie od rzuconego kamienia, bo to mogło stać się w jakimkolwiek kraju na całym świecie. ja sama tych skutków nie znam, ale "zostanie" to w naszym pokoleniu na pewno. tak czy inaczej.
-
2010/04/11 19:08:13
40 okładek największych światowych gazet... Szkoda tylko jednego - ze możemy być na ustach całego świata tylko w taki sposób...
-
2010/04/11 19:08:58
ml,
ja się waham pomiędzy ostrymi słowami a milczeniem, dziś łatwiej mi milczeć, wczoraj, w emocjach, trudno było opanować ostrzejsze słowa. Ale nie sądzę, żeby warto było tłumaczyć. To są osoby z innego świata, niech sobie w tym swoim świecie siedzą.
-
2010/04/11 19:09:49
Kominku, czekałam aż zabierzesz głos w tej sprawie i się doczekałam. Przyznaję, że zaskoczyły mnie te artykuły.
-
2010/04/11 19:24:21
Wielka tragedia.Szczególnie dla rodzin zmarłych.
Powiem szczerze ,że nie zdziwiła mnie reakcja światowych mediów.W końcu jest to chyba jedyna tego typu tragedia na świecie.Nie przypominam sobie aby wcześniej jednego dnia zginęło tyle wpływowych ludzi.
-
2010/04/11 19:28:49
pieprzyc hipokryzje! Nie jest mi smutno, nie placze i nie odczuwam zaloby narodowej! tak jak nigdy go nie lubilam za zycia tak nagle nie bede udawac ze mnie zbiera na wzruszenie i ze mi go szkoda bo tak wypada!!!!!!! NIE JEST MI GO SZKODA I NIE CHCE MI SIE PLAKAC! bardziej mi szkoda niewinnych cywilow zabijanych DZIEN W DZIEN w liczbie przewyzszajacej 96 osob POSREDNIO PRZEZ DECYZJE TAMTYCH LUDZI. DLACZEGO MA BYC MI SZKODA TYCH POLITYKOW? bo pelnili wazne funkcje w kraju mojego urodzenia??? pieprzyc hipokryzje. Nie jest mi go szkoda, bo takie jest zycie. Pieprzyc poli. porawnosc i precz z falszem!
-
Gość: marlenka, pradnik1.gemini.net.pl
2010/04/11 19:32:27
Co do reakcji niektórych ludzi, które jak widzę nie tylko mnie zaszokowały - pracuje w knajpce blisko dworca kolejowego w dużym mieście, wczoraj mieliśmy otwarte i byłam w pracy, przez cały czas, zamiast muzyki jak to jest zazwyczaj włączone telewizory i ekrany, a na nich TVN24 i wiadomości o tragedii przez cały czas. Przewinęło się przez cały dzień jak zwykle wielu ludzi, a ich zachowanie, opinie, komentarze w obliczu tego wydarzenia, przygnębiły mnie bardziej od samej tragedii. To było po prostu straszne!
-
Gość: stil, adub103.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/11 19:35:26
pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_polskiego_samolotu_prezydenckiego_pod_Smoleńskiem

tu można przeczytać, że w 8 krajach (nie wliczając polski) ogłoszono żałobę narodową
-
Gość: Gad, 87-205-241-188.adsl.inetia.pl
2010/04/11 19:36:01
Uau, niezłą prasówkę Kominek odwalił.
-
2010/04/11 19:41:04
Zauważyłam też, że panuje swoisty przekrój między ofiarami. Ludziom najbardziej jest żal generałów. Jednakże nikt nie jest w stanie wymienić ich zasług... Każdy utożsamia ich z bohaterami. I służnie, jednakże czy współczucie jest rozdzielane wg czynów?

Canta, ml
Ja nie wierzę, że ludzkie serca są obłożone lodem. Poczucie człowieczeństwa budzi się w każdym z nas, aczkolwiek nie jest to proces, który następuje jednocześnie u każdego.
-
2010/04/11 19:44:07
"Fakty" oglądam, naprawdę klasa.
-
Gość: zostane, 109.243.185.10*
2010/04/11 19:44:59
Bez cienia wątpliwości jest to tragedia na światową skalę... wzruszyłam się oglądając stronki z tych gazet. Prawie wszystkie zamieściły zdjęcia Państwa Kaczyńskich. I nie
ukrywam, że na widok tego zdjęcia wśród zapalonych zniczy, poleciały mi łzy:(
-
2010/04/11 19:51:43
[quotew]nie
ukrywam, że na widok tego zdjęcia wśród zapalonych zniczy, poleciały mi łzy:( [/quote]

Po co to mowisz??? a moglabys moze zrobic jeszcze zdjecie i wrzucic tu na widok dla nas wszystkich? i pozniej na nasza klase? ladnie prosze.. jezeli emocjoalna masturbacja przynosi ci ulge i zwieksza twoja samo-ocene to chetnie pomozemy :)
-
2010/04/11 19:55:37
grewazjana
odstosunkuj się od emocji zostane.
-
2010/04/11 20:05:13
Oho, .tv padło. Do mnie ciągle to jeszcze tak do końca nie dociera, nie wiem, chyba dlatego póki co tego bardzo emocjonalnie nie przeżywam. Tak jak kiedyś patrząc na pokazywane we wszystkich stacjach samoloty wbijające się w WTC myślałam przytępawo "Hę?" nie mogąc tego wszystkiego ogarnąć.
-
Gość: tyla, evs166.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/11 20:07:51
Myślę, że każdy ma inny sposób na przeżywanie takich tragedii i nie powinno się tego powierzchownie oceniać. mam tylko nadzieję, że do Polaków w ogóle dociera co się i co to ze sobą niesie..
-
Gość: , aatu129.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/11 20:07:57
nie spodziewałam się, że świat "zapłacze" z nami...
-
2010/04/11 20:09:00
aż zapomniałam się zalogować z wrażenia.
-
2010/04/11 20:17:14
pracuję w sklepie w centrum miasta, to wszystko zastało mnie wczoraj w pracy... po prostu brak mi słów, wszyscy ludzie byli tacy przybici, tacy inni, cisi... szczerze, to ciągle nie chce mi się wierzyć, że to się stało... dziwnie się czuję
-
2010/04/11 20:18:23
Wyciszyłam się dzisiaj. Ale to było udawanie, że nie jest mi tak samo źle jak wczoraj. Jak czytałam notę, to miałam uczucie, że pęka mi głowa.
U mnie w domu o 12.00 wszyscy stali w milczeniu. Nie mam już słów.
-
2010/04/11 20:19:03
ede.siku?
-
2010/04/11 20:29:47
Super nota. Taka przekrojowa i z wielu części świata. To też mnie ruszyło.
-
Gość: zostane, 109.243.185.10*
2010/04/11 20:37:24
gerwazjana0,

najpierw POMYŚL z kilka razy zanim skrytykujesz czyjeś emocje, odczucia i wrażenia
związane z czymś czego prawdopodobnie nie rozumiesz.
-
Gość: zostane, 109.243.185.10*
2010/04/11 20:38:44
sjm,
senkju :)
-
2010/04/11 20:54:16
borze zasnęłam.
-
2010/04/11 20:56:29
Nic dziwnego, że gazety zagraniczne piszą głównie o parze prezydenckiej, trudno, żeby publikowały pełne listy ofiar. Ważne jest, żeby zaznaczyły, ile tych ofiar było, bo to świadczy o rozmiarze tragedii, a nie tylko nazwiska, zwłaszcza ludzi znanych mało lub wcale.

gerwazjana,
1. tu nie chodzi o Kaczyńskiego ani sympatię do którejkolwiek z ofiar, ale chyba nie warto ci tego tłumaczyć :/
2. "jezeli emocjoalna masturbacja przynosi ci ulge i zwieksza twoja samo-ocene to chetnie pomozemy :)" - w takim razie po co piszesz o swoich uczuciach/odczuciach?
3. nie "samo-ocena", tylko "samoocena". Polecam lekturę słowników i "Faktu". Choć może to być zbyt wysoki poziom...
-
2010/04/11 21:01:25
Tam byli ludzie którzy walyczyli o PRAWDĘ przez wiele, wiele lat.
-
2010/04/11 21:02:47
heh
soonia
chyba nie to miałaś na myśli... ;-)
-
2010/04/11 21:04:34
pusta
tu chyba nie ma co tłumaczyć gerwazjanie. mi ręce opadają:/

notka bardzo dobra, nie wiem co więcej, rozbita jestem.
podpisuję się pod słowami ml.
-
2010/04/11 21:12:02
Powiem Wam tak - gamoń był zawsze po stronie prezydenta Kaczyńskiego, cenił go i szanował, co powodowało zażarte dyskusje w gronie naszych znajomych. Widzę, że jest mu bardzo przykro z powodu tego, co się stało, mamy na samochodach czarne wstążki i wcale nie jest to udawane. Prezydent tego kraju i człowiek patriota, szykanowany i niedoceniany zginął. I chociaż "irasiad" , parsknięcie śmiechem przy łamanej angielszczyźnie Tuska, etc. nadal śmieszy lub bulwersuje, to jednak Kaczyński starał się, aby w tym kraju pamiętano o historii i nie odcinano się od niej na zasadzie "czas zapomnieć o krzywdach".
Ja za to lubiłam panią Marię, chociaż przypominała mi do złudzenia "wesołego diabła", piszczałkę coś tam, był taki film kiedyś, ale był przesympatyczna i taka szczera.
-
2010/04/11 21:17:29
co się dzieje z tv. ? Aż komputer mi się zawiesza...:-(
-
2010/04/11 21:21:10
Jestem podłamana i sytuacją i niektórymi komentarzami.

Czy niektórzy nie potrafią zrozumieć, że zapalenie symbolicznej świeczki, powieszenie flagi, położenie bukietu biało-czerwonego to jest oddanie hołdu, współczucia i wielu innych uczuć ?gerwazjana, co z Tobą?
-
2010/04/11 21:25:19
Dla mnie nawet nie jest ważne, czy zginął ktoś, kogo szanowałam czy ceniłam za życia. Nikogo nie znałam osobiście, większości nawet z nazwiska, a za tymi, których kojarzę, nie przepadałam szczególnie (jako za politykami). Co nie zmienia faktu, że tragicznie zginęli ludzie, w dodatku decydujący o losach Polski, i że jest mi w związku z tym smutno i jakoś tak dziwnie... Oczywiście niektórzy nazwą to hipokryzją, a sami wybiegną na ulicę i będą radośnie wykrzykiwać, że strasznie się cieszą, bo właśnie zmarł ktoś, kogo i tak nie lubili.
-
2010/04/11 21:26:15
Tak się zastanawiam, jak jutro będzie wyglądał dzień w szkolnej fabryce. Któremu debilowi przyłożę bo nie wytrzymam, kiedy nie będzie potrafił się zachować. W sumie to już nawet wiem, kogo mam do odstrzału. I to nie chłopak.... Poprowadzę zajęcia normalnie, chyba, że będą jakieś apele. Jakoś tak dziwnie się denerwuję jutrzejszym dniem w pracy.
To tak na marginesie sobie z siebie wyrzuciłam.
-
2010/04/11 21:27:56
Komin, zdradź mi sekret.
Popłakałeś troszkę po prezydĘcie?
-
Gość: , host-79.173.15.25.tesatnet.pl
2010/04/11 21:29:40
'For well you know that it's a fool who plays it cool
By making his world a little colder'
-
2010/04/11 21:30:45
yhy
Hey Jude, don't let me down...
-
Gość: aska____, 62.69.219.3*
2010/04/11 21:31:02
Ty gerwazjana, to ze cos ci nie pasuje nie znaczy ze innym tez nie pasuje.Przestan rzucac jadem skoro innym jest przykro ich sprawa nie twoja.tyle
-
2010/04/11 21:32:18
Zdaje się, że minuta ciszy was czeka.
-
2010/04/11 21:34:47
To było do sjm.
-
2010/04/11 21:35:27
canta
to już wiem, ale znając naszych belfrów to już od niedzielnego poranka przyjechali do szkoły organizować akademię jakąś. Na pewno dyro pościągał polonistów, historyków, wosowców i sztukowców.
-
2010/04/11 21:38:19
sjm,
może słusznie, nie wszyscy rodzice tłumaczom dzieciakom, co się stało i jak się w tych chwilach zachować. Waszą rolą będzie temperować i prostować.
-
Gość: xx, 109.243.204.6*
2010/04/11 21:38:34
kominek i jioanna i paru innych:
Ważne jest każde życie!! Nikt nie jest mniej ważny. Chodzi o pamięć ludzi, pomyślcie co myślą ich rodziny, które widzą,że o nich zapomniano. Ważne są te osobistości znane, ale to tych parę nieznanych osób powoduje , że liczba zmarłych jest większa i przez to tragiczniejsza.

jioanna:Codziennie umierają miliony ludzi i nie jesteśmy bombardowani wiadomościami, to jest zupełnie inny przypadek.

kominek: 'DZIENNIKARSKIE SKUNDLENIE?' proszę Cie ,lepiej nie pisz jak nie wiesz o czym.
-
2010/04/11 21:44:33
canta
byłam z klasami na "Katyniu", większość gówniarzy nie potrafiła się zachować, a na zebraniu rodzice (nie wszyscy) wcale się tym nie przejęli. Denerwuje mnie jutrzejszy dzień i muszę się jakoś przygotować nie tyle do lekcji angola, co do rozmowy z małolatami. Właśnie zastanawiam się nad typowymi reakcjami, większość przytarga z domu zasłyszane komentarze i z tym trzeba będzie sobie poradzić. Niestety, niektórzy rodzice są głupsi od własnych dzieci.

xx
nic nie pomyślą, bo to naturalna kolej rzeczy.
Za kilka lat, a może prędzej, kiedy w podręcznikach Wosu figurować będzie wzmianka o tragicznej śmierci Prezydenta RP pomyślimy tylko: Pamiętam ten dzień, jak to było dawno...
Tak jak teraz ludzie reagują na rocznicę śmierci Papieża: "To już tyle lat?"
-
2010/04/11 21:45:52
W taki dzień, jak dzisiaj, wszyscy Polacy czytają newsy w 80 językach świata :)
-
2010/04/11 21:46:48
sjm,
nie zazdraszczam ci, to chyba sprawdzian profesjonalizmu i stalowych nerwów.
-
Gość: xx, 109.243.204.6*
2010/04/11 21:47:47
samjestesmisiek
To oczywiste, pewnie zaraz zrobią z tego święto narodowe..
Ale mi chodziło raczej, żeby teraz pamiętać o tych ludziach i ich rodzinach.
-
2010/04/11 21:49:37
canta, miska
ej, kruwa, wyobrażacie sobie mnie na takiej lekcji? z takimi dziećmi i takimi komentarzami zasłyszanymi od głupich rodziców?
-
2010/04/11 21:51:22
xx
o tym się zapomina.
Pamiętamy wydarzenia. O cierpieniach zapominamy.

soonia
może pójdziemy siedzieć razem? potrzebuję jakiegoś wsparcia jutro...
-
2010/04/11 21:51:54
soonia,
nie każdy ma powołanie do pracy z młodzieżą ;)
-
2010/04/11 21:52:33
canta
z powołania to bym zakonnicą została ;-)
-
2010/04/11 21:52:34
pokrzepiające, i Twoje przygotowanie Kominku do tej notki godne podziwu.
-
Gość: , 77-254-174-232.adsl.inetia.pl
2010/04/11 21:57:30
zgadzam się z tym....
mówią ze KAtyń zabrał nam nastepną wspaniałą i mądrą elite naukową...
a czego nie wspomną o o załodze samolotu .....
oni tez mieli rodzimy domy plany na przyszłość ^.^
-
2010/04/11 21:57:36
soonia
Ty się nadajesz wszędzie. Zazdroszczę tej siły do użerania się z debilami.
-
2010/04/11 22:00:00
misiek
jak ja jutro pójdę z tobą, to na pewno pójdziemy siedzieć. do więzienia;)

canta
ja mam. jestem pewna, że taką lekcję ze mną długo by popamiętali. przynajmniej do zdjęcia gipsów;)

ranger
sama nie wiem, skąd się ona bierze. bo czasem to mi się wydaje, że już dawno powinny mi opaść ręce.

nie, to żarty. ja naprawdę jestem bardzo cierpliwa i wyluzowana:)
-
2010/04/11 22:00:07
Soonia
mnie się wydaje, że właśnie byłabyś całkiem dobrą nauczycielką, baliby się cokolwiek przeskrobać;)
-
2010/04/11 22:02:09
misiek
dzieci w szkole nie można bić, nie? a wyzywać? można wyzywać?:)

isa
kiedyś chciałam być nauczycielką matematyki. ale taką kosą;)
-
2010/04/11 22:05:35
sooń
jak będę miała dzieci to je wyślę na survival do Ciebie. ok?
-
2010/04/11 22:06:58
soonia
no właśnie dokładnie kraty miałam na myśli.
czasami to muszę wyjść z klasy, żeby cymbałowi karku nie przetrącić za debilizm.

hehe wyzwij kogoś to zobaczysz...
w ogóle podnieś głos...

rodzice mieli pretensje, że dyrektorka się wydarła na moich podopiecznych, jak im odpowiedziałam, że do pociech inaczej nie dociera, to byli przerażająco zbulwersowani.
Na szczęście jak ja mówię to jeszcze w miarę dociera. Niektórym trzeba powtarzać kilka razy, niektórych trzeba "zglebować słowami" na zasadzie "pięknym za nadobne". I jest spokój. Niestety, niektórzy nauczyciele z mojej klasy wychodzą ze łzami w oczach, bo te małe sukinkoty tak im dają popalić. A ja wycieczkę jadę z nimi w maju. hehehe. Dwudniową. hehehe
-
2010/04/11 22:07:28
Soonia
a właśnie miałam napisać, że najlepszy nauczyciel jakiego miałam to był właśnie matematyk i jak mu się ktoś naraził to go był równie złośliwy jak Ty:)ale też jedyny radził sobie z klasą sportową, która przypominała te z amerykańskich filmów o młodzieży z biednych dzielnic.
I rewelacyjnie tłumaczył matematykę, do tłumaczenia to miał masę cierpliwości.
-
Gość: Kacper, 78.133.238.10*
2010/04/11 22:08:41
Zaskoczyło mnie jak wiele państw ogłosiło żałobę narodową w najbliższym czasie.
-
2010/04/11 22:11:51
ranger
poczekaj, najpierw odchowam swoje i zobaczymy, na co to to wyrośnie:)

misiek
ja bym dowalała bez podnoszenia głosu. tak jak ty, glebiłabym słowami cedzonymi przez zęby.

isa
przecież ja nie jestem złośliwa, no co ty:)
-
2010/04/11 22:13:07
wiecie, co? jak dzisiaj moje dziecko zobaczyło, że sobie popłakuję, to, samo nie wiedząc o co chodzi, też zaczęło płakać.
-
2010/04/11 22:13:41
Soonia
przejęzyczenie zwykłe, był taki wyluzowany i cierpliwy jak Ty;)
-
2010/04/11 22:14:33
milknę jak grób
niechaj dzieci słyszą,
jak starsi dławią jęk silników cishą
-
2010/04/11 22:14:57
isa
no!
-
2010/04/11 22:19:57
Nie uważam, żeby osoby z obsługi samolotu, BORowcy itd byli jakoś specjalnie pomijani. Przecież sa wymienieni na liście ofiar katastrofy. Nie wpadajmy w paranoje, żeby o każdej z tych osób trąbić na cztery strony świata i przy każdej informacji prasowej podawać pełen odczyt ofiar. Wszyscy o nich pamiętają i wspomijaja. Przecież ich fotografie nie będą umieszczane na pierwszych stronach gazet, bo nie ma takiej potrzeby! Może w takim razie częściej powinno się mówić o pozostałych politykach, a nie tylko o prezydencie?
-
2010/04/11 22:20:59
Mysz
kilka słów a zawarłeś wszystko. To chyba najlepszy komentarz jaki napisałeś.
-
2010/04/11 22:21:52
A ja się zastanawiam, jak będą wyglądały jutrzejsze zajęcia na studiach dziennych, które nie zostały odwołane (i uważam, że to dobrze).
Co do prasy - zastanawiałam się dzis, czy moja babcia w Australii wie, co się stało. No to mam już odpowiedź. Spodziewałam się reakcji dużych państw, z którymi Polskę łączą stosunki polityczne czy gopsodarcze, ale takie np. Borneo? Zaskoczenie równe temu, jakie wywołała we mnie trzydniowa żałoba w Brazylii.
-
2010/04/11 22:36:33
do tej pory nie lubiłam wirtualnych świeczek i się z nich nabijałam. ale teraz mam dla nich więcej wyrozumiałości.
-
2010/04/11 22:38:07
i jak przeczytam jeszcze jeden komentarz wyśmiewający i krytykujący te świeczki, to samo taką postawię.
-
2010/04/11 22:50:04
soonia
nie stawiaj, nawet ja nic już na temat wirtualnych świeczek nie mówię, chociaż obstaję przy normalnych zniczach.
a wracając do idiotów, dałabym Ci na wychowanie kilka dorosłych osób...
-
2010/04/11 22:50:42
mysle ze na uczelniach bedzie wrzalo od dyskusji. i dobrze. tragiedia wielka dla rodzin i dla całego narodu (niezaleznie od upodobań politycznych) prowokuje do dyskusji nad wieloma sprawami i do zmian. moze w polskich głowach zmieni sie choc troche sposob myslenia i priorytety. mi ta tragedia uswiadomila m.in. ze kwestia sposobu w jaki podrozuja politycy i ich bezpieczenstwo jest jedna z wazniejszych rzeczy i nie nalezy na tym oszczedzać. mało tego, w innych krajach nie dopuszcza sie do takich sytuacji, aby tyle prominentnych osobistosci podrózwało tym samym srodkiem transportu. A u nas? Ile razy przy okazji delegacji pojawiały sie pytania w opini publicznej typu: po co te czartery? dlaczego nie moga politycy lecieć razem? byłoby taniej, mniej kosztów? mozna mnozyć takie przykłady.

wracajac do zagadnienia. dyskutujmy, spotykajmy sie i rozmawiajmy. nie ma sensu zeby zamykać szkoły, zakłady pracy i w domu lamentować. Jeśli mamy siłę, rozmawiajmy oczywiscie w adekwatny do sytuacji sposób. bezsilnośc i rokładanie rąk to najgorsze co moznaa zrobić w takiej chwili.
-
2010/04/11 22:51:25
Drugi dzień, po tragedii, a media już powoli wyczerpują formułę pt. "tragedia w Katyniu" i przechodzą płynnie w kreowanie masowej histerii. Oglądałem wczoraj newsy i wszystkie reakcje były spontaniczne, a przez to i prawdziwe. Dzisiaj niestety sporo było niepotrzebnego patosu. Sorry ale jak słyszę n-ty raz te same górnolotne określenia typu "kwiat inteligencji polskiej", "elita narodu" itd. czuję mały niesmak - trochę to już taniochą zalatuje.

Ale Ok, obowiązku oglądania tv nie ma dlatego myślę, że zaoszczędzę trochę energii elektrycznej przez najbliższe dni.

Do tych którzy mówią, że tyle osób ginie na drogach w ciągu roku, miesiąca etc.
Patrząc zupełnie na zimno - pana Miecia, który pracuje w zieleni miejskiej i nachlał się u cioci na imieninach po czym postanowił "zaparkować" samochód na drugim końcu miasta chyba łatwiej zastąpić, niż profesora prawa, albo generała (wiem- to niesprawiedliwe uogólnienie).
-
2010/04/11 22:55:19
"Patrząc zupełnie na zimno - pana Miecia, który pracuje w zieleni miejskiej i nachlał się u cioci na imieninach po czym postanowił "zaparkować" samochód na drugim końcu miasta chyba łatwiej zastąpić, niż profesora prawa, albo generała (wiem- to niesprawiedliwe uogólnienie). "

dlaczego niesprawiedliwe? jezeli ktoś wnosi tak wiele do zycia publicznego/polityczneo itd (niezaleznie od tego czy sie z nim zgadzamy czy nie) i nagle go zabraknie to własnie trudno go zastapić.
-
2010/04/11 22:56:34
ranger
dorosłych idiotów już nie da się wychować.
-
Gość: bloomies, 212.75.104.25*
2010/04/11 22:57:36
Wszędzie zdjęcia prezydenta lub ludzi ze zniczami, tylko Arabia Saudyjska wstawiła zdjęcie Putina .. :/
-
2010/04/11 23:04:14
lutas_z_kasu
niestety też to zauważyłam dziś wieczorem. trudno. zobaczymy jak to będzie dalej wyglądało. i czy zagadają to co w tym wszystkim było najważniejsze, czy jednak gdzieś tam wygra rozsądek. czy i u kogo.
ja naprawdę myślę, że ta tragedia powinna trzepnąć światem polityki i odbudowując to co zostało zniszczone razem ze śmiercią tych osób, wezmą pod uwagę np. unikanie poprzednich błędów, którymi sami przyznają (co niektórzy) są już zmęczeni. mają okrutnie niesamowitą szansę zacząć wiele od nowa. zobaczymy. ja tego za nich nie zrobię.
-
Gość: lanjelin, 109.243.53.5*
2010/04/11 23:12:54

Jesteśmy głupim ciemnym ludem,który w obliczu tragedii łączy się wspólnie w bólu.....w centrach handlowych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAK TŁUMNIE PRZYBYLI BY ZASTANOWIĆ SIĘ KTÓRY KOLOR TOREBECZKI CZY BLUZECZKI JEST BARDZIEJ ODPOWIEDNI..(?)
uśmiechnięci i weseli,bo nareszcie weekend a więc czas rodzinnych zakupów!!!!
pierd leni "PATRIOCI"
Ż A L.....
-
2010/04/11 23:14:07
ml76: nie tylko światem polityki, ale tez opinią publiczną
-
2010/04/11 23:19:25
gdzie jest soonia?
-
2010/04/11 23:20:18
ranger
a co?
-
2010/04/11 23:20:46
""Patrząc zupełnie na zimno - pana Miecia, który pracuje w zieleni miejskiej i nachlał się u cioci na imieninach po czym postanowił "zaparkować" samochód na drugim końcu miasta chyba łatwiej zastąpić, niż profesora prawa, albo generała (wiem- to niesprawiedliwe uogólnienie). "

dlaczego niesprawiedliwe? jezeli ktoś wnosi tak wiele do zycia publicznego/polityczneo itd (niezaleznie od tego czy sie z nim zgadzamy czy nie) i nagle go zabraknie to własnie trudno go zastapić."
Życie ludzkie to życie ludzkie,mnie tam jest tak samo żal załogi jak prezydenta czy polityków.
-
2010/04/11 23:25:27
soonia
nic, siedź tu, porządku pilnuj.
-
2010/04/11 23:27:54
ranger
nie. do wyrka już idę.
-
2010/04/11 23:31:29
@leafrien
Uogólnienie dotyczyło pana Miecia
@lanjelin
A skąd to wiesz? Czyżbyś sam, dzisiaj odwiedziło owe centrum? ;)

Jest jeszcze jedna rzecz, o której nie napisałem: trochę żenujące jest to, że te media, które jawnie do tej pory krytykowały Kaczyńskiego, od wczoraj określają go mianem Wielkiego Prezydenta i Najlepszego z Nas.
Nie, nie mówię, że mają wieszać na nim psy i tańczyć na zgliszczach samolotu. Trzeba wyrazić żal ubolewanie, ale jednak od takich określeń można się chyba powstrzymać.
-
2010/04/11 23:32:38
isabell1976
oczywiscie, ze kazde zycie ludzie to zycie ludzkie. nie umniejszam członkom załogi, absolutnie. komentowałam post w którym wyrazony był sprzeciw wzgledem argumentu: "taka obłudna załoba bo sie rozbił samolot z politykami, a na drogach codziennie ginie tyle osób"

-
2010/04/11 23:33:00
Tak przy okazji - w Bahrajnie poświęcono sporo miejsca nie tylko tej katastrofie, ale także naświetleniu tła historycznego związanego z tragedią polskich oficerów oraz całosci stosunków z Rosją (w tym fakt "bliskich stosunków" z ZSRR).
-
2010/04/11 23:39:19
@lutas z kasu

wiem o jakim uogólnieniu pisałes. rozumiem je dobrze ;) skomentowałam mechanizm myslenia

masz racje jesli chodzi o wartosciujące stanowisko mediów, które najpierw objeżdżaja a potem rehabilitują. jest to nie tylko dziennikarska przypadłosc, ale chyba polska cecha, a moze nawet i ludzka. Ludzie nie portafia oddzielić oddania szacunku wobec głowy państwa, od chorągiewkości w podglądach i opiniach.
-
2010/04/11 23:44:01
"Tak przy okazji - w Bahrajnie poświęcono sporo miejsca nie tylko tej katastrofie, ale także naświetleniu tła historycznego związanego z tragedią polskich oficerów oraz całosci stosunków z Rosją (w tym fakt "bliskich stosunków" z ZSRR)."

i bardzo dobrze! przez takie tragiczne wydarzenie w wielu krajach ludzie zainteresują się tak ważnym faktem historycznym i jego dziejami, czyli stanie sie to, o co m.in. walczyli ludzie, którzy lecieli tym feralnym samolotem.
-
2010/04/11 23:44:24
leafrien
najpierw musieli by zrozumieć co to jest szacunek i powaga. a potem zrozumieć, że nie na wszystkim się znają i jak się nie znają kompletnie, to się nie powinni odzywać. zwłaszcza, jak się wypowiadają mądrzejsi od nich.
ale z drugiej strony jakoś jestem przekonana, że spora część naszego zadufanego w sobie społeczeństwa jednak rozumie co się stało i potrafi podejść do tego z odpowiednią powagą. przynajmniej ja mam takich znajomych i rodzinę. wszyscy chyba czujemy, że to by było jak gadanie na pogrzebie, bo generalnie taka panuje atmosfera i nikt nie udaje, że czuje się inaczej.
-
Gość: lanjelin, 109.243.53.5*
2010/04/11 23:47:32
lutas_z_kasu
Wczoraj ignoranci spacerowali i obkupywali się w co sie dało..
..nie 'odwiedziłam',w pracy byłam...i jestem oburzona postawą tych ludzi i tym,że w ciągu dnia nawet centra handlowe tj.rozrywki były czynne do samiutkiego końca..Na dzisiaj zamkneli..
-
Gość: , ebg112.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/11 23:56:17
misiekzdzisiek
Niestety, niektórzy rodzice są głupsi od własnych dzieci.
czasami to muszę wyjść z klasy, żeby cymbałowi karku nie przetrącić za debilizm.
Niektórym trzeba powtarzać kilka razy, niektórych trzeba "zglebować słowami" na zasadzie "pięknym za nadobne". I jest spokój.
te małe sukinkoty
większość gówniarzy nie potrafiła się zachować [...] muszę się jakoś przygotować nie tyle do lekcji angola, co do rozmowy z małolatami.

ty na pewno jesteś nauczycielem czegokolwiek? współczuję rodzicom i dzieciom.
-
2010/04/12 00:00:01

Pamiętacie, na początku roku zatrzęsła się ziemia na Haiti (ostatnie doniesienia mówią chyba o 200 000 zabitych). Znakomita większość to niewinni ludzie.
-
2010/04/12 00:04:44
uf, skończyłam urodziny.
-
2010/04/12 00:06:10
leafrien (pierwsze zdanie odnosiło się do zasadności kupowania nowych samolotów. niemniej ten wypadek rozwiewa wszelkie wątpliwości w tej kwestii i trzeba kupić nowy. chociaż wiadomo na pewno, że sama maszyna była sprawna, co mi się od początku wydawało oczywiste, bo nie sądzę żeby którykolwiek pilot wystartował bez tej pewności) po prostu odnośnie opinii publicznej przypomniało mi się te ciągłe gadanie przy każdej okazji "wydają nasze pieniądze", tylko mało kto zdaje sobie sprawę, że nie ma elementarnej wiedzy, żeby wydawać takie opinie. no nic. to był kolejny zadumany i smutny dzień.
dobranoc.
(uspakaja mnie myśl, że wielu naszych rodaków ma w sobie jednak masę patriotyzmu, którego na co dzień nawet nie jesteśmy świadomi, a świat jest pełen empatii, do której wcale nie był zmuszony).
-
2010/04/12 00:06:31
do ml i nie tylko

jestem naprawde ciekawa ile w nas zosatnie po tym pokory za jakies kilka miesiecy. czy społeczentwo bedzie tylko pamietac ze o to czołowi politycy w panstwie zgineli i znowu pieknie potrafilismy sie zjednoczyc, czy faktycznie zostaną wyciagniete wnioski, czy choć coś w tej naszej mentalnosci sie ruszy...
-
2010/04/12 00:10:38
@ml
tak tak tak, no własnie mi o to chodzi, ze wczesniej wszyscy patrzyli tylko przez pryzmat kosztów jakie są produkowane przez polityków. nie mówie ze nasi sa najlepiej gospodarującymi, ale przynajmniej ludzie dostali teraz bardzo silny kontrargument, ze niestety niektóre rzeczy kosztują i nie ma co na nich oszczedzać.
-
2010/04/12 00:31:17
"Zobowiązuję się do odgryzienia przynajmniej 1/3 języka, jeżeli Lech Kaczyński nie będzie kandydatem PiS w wyborach" - oświadczenie, które Tomasz Lis własnoręcznie podpisał podczas audycji w TOK FM.
-
Gość: Eveline_21, 94.254.231.24*
2010/04/12 00:52:29
Dla mnie to skandal, że prezydenci wielu państw podjęli decyzję o wizycie w Polsce podczas pogrzebu naszego prezydenta, a PAPIEŻ nic na ten temat nie wspomina! Nikt na tę kwestię jeszcze nie zwrócił uwagi, a papież, moim zdaniem, powinien jako pierwszy zdecydować być z Polakami. Jeżeli on się nie pojawi w tak ważnym momencie, to dla mnie jest spisany na straty. Kilka słów na temat tragedii to zdecydowanie za mało jak na zwierzchnika kościoła! Gdyby coś podobnego wydarzyło się w Niemczech, Jan Paweł II byłby tam na pewno... Pozostawiam tę kwestię do Waszej rozwagi, bo mną obojętność papieża wstrząsa!
-
2010/04/12 01:09:26
I ja spać. Dobranoc.
-
2010/04/12 01:18:42
o właśnie o wilku mowa canta enter non gratta.
Ale dziękuję za linka.
-
2010/04/12 03:22:38
Dla mnie jedna rzecz jest ciekawa w tym zamieszaniu. Media zupełnie dowolnie manipulują faktami. Jednego dnia prezydent był kurduplem - ksenofobem, a po śmierci urósł do rangi Piłsudskiego. O jego żonie nie słyszałem za wiele dobrego, a po śmierci wyłania się wzorowa pierwsza dama. Tak można by dalej. Tutaj nasuwa mi się refleksja, jak ja zwykły obywatel, mogę ukształtować swój światopogląd polityczny. Szczerze mówiąc dopiero niedawno zacząłem czytać biografie polityków, najnowszą historie Polski i dopiero mając tą perspektywę, zacząłem mieć swoje własne, oryginalne poglądy. Tym bardziej zastanawia mnie na jakiej podstawie ludzie, którzy nie zadają sobie trudu zdobycia ogólnej wiedzy historycznej, wyrabiają sobie poglądy i są w stanie ich bronić.

W tym kontekście dziwi mnie i denerwuje reakcja mediów i ludzi (komentarze na forach). Dlaczego już dzisiaj padają oceny, patriota - nie patriota, kurdupel - wielki człowiek. Dlaczego już dzisiaj mówi się, że zginęła elita Polski. W moim przekonaniu mój kraj spotkała ogromna tragedia w postaci utraty głowy państwa i liderów wielu niezmiernie ważnych instytucji państwowych. Bardziej tragedia w wymiarze ludzkim, niż profesjonalnym. Straciliśmy jako naród wartościowych ludzi. Ale nie jest to strata na miarę utraty elit państwa jak na przykład w Katyniu. To pozwólmy ocenić historii.
-
2010/04/12 07:16:20
Mnie ta katastrofa przygnębiła, nie dlatego że jakoś uwielbiałam prezydenta czy tych polityków. Zgineli ludzie i to jest najważniejsze, to byli rodzice, mężowie, żony, dzieci i przyokazji politycy.

-
2010/04/12 07:33:00
ktos tu pytal jak wygladaja zajecia na studiach - nie wiem, jak bedzie dzisiaj, w sobote - akurat moj dziekan nie odwolal, choc inni owszem - panny na seminarium o 11 powiedzialy, ze ida pod palac prezydencki i nie chca zajec, na wyklady popoludniowe przyszla ok. 1/3 uczestnikow...
a dzisiaj pewnie bedzie w miare zwyczajnie, odbeda sie zajecia i sesje naukowe i inne spotkania na uczelniach
-
2010/04/12 09:05:58
bry
-
2010/04/12 09:14:07
bry
-
2010/04/12 09:17:05
bry
-
2010/04/12 09:18:45
bry
-
2010/04/12 09:21:19
i do pracy. głowa mi pęka.
bry popo, pode
-
2010/04/12 09:23:20
ranger,
weż ibuprom. I sto lat na Kominku spóźnione.
-
2010/04/12 09:25:24
ranger,
ja już w pracy, też mam globusa.
-
2010/04/12 09:26:33
a wczoraj jakiś mądry tatuś co z synusiem puszczał samolot zdalnie sterowany przy próbie zdjęcia go z drzewa długim kijem ujebali mi kabel od telefonu i od 14 wczoraj w domku nie mam neta.
-
2010/04/12 09:27:28
Ech, cze.
-
2010/04/12 09:33:20
popo
nie mam nic chyba, dzięki, nie myślałam, że w 25 będę ryczało.
-
2010/04/12 09:36:37
klaudyna,
elo

ranger,
może w pracy coś będzie? Mogę Ci ibum zarzucić, ale to pocztą chyba. Eh i lipa, nie wiem co napisać.
-
2010/04/12 09:53:00
po.po
już zdrowe?
-
2010/04/12 09:56:19
qwerty,
prawie. a teraz leci, żeby być czyste.
-
2010/04/12 10:01:36
a ja leci, żeby mieć na tabletki na głowę.
-
2010/04/12 10:21:21
Siostrzyca.
Kiepskie te 25 wyszły co? Tak się nieszczęśnie złożyło... Przykro mi.
-
2010/04/12 10:34:05
mesje
a wypił za zdrowie siostry?
-
2010/04/12 10:40:10
Wypił.
-
Gość: sunshine455, xdsl.106.c78.petrotel.pl
2010/04/12 10:56:24
Ja zawsze wypowiadałam się z szacunkiem o Prezydencie Kaczyńskim !Nie ulegałam innym sugestiom .Jesteśmy z tego faktu dumni,mamy czyste sumienie.Ogromna strata dla Naszego Narodu.
Cześć Jego pamięci
-
2010/04/12 10:59:56
Ranger
cofam życzenia,żeby Twój celibat się skończył, Hasa od kiedy uprawia seks przestała się pojawiać na blogu.
-
2010/04/12 11:00:56
isa,
tak to działa niestety.
-
2010/04/12 11:04:51
ja od 20 lat mam celibat i dlatego jestem na tym blogu niemalże codziennie
-
2010/04/12 11:28:04
A ja nie mam i co teraz.
-
2010/04/12 11:30:39
klaudyna
powinno się napisać
wipiejrdaljaj stad pipo
-
Gość: maniek, 109.199.1.5*
2010/04/12 11:30:47
Kominku poczytaj co ta menda Górski z PiSu powiedział gazecie

wiadomosci.onet.pl/2153773,11,posel_pis_w_naszym_dzienniku_rosja_mataczy,item.html
-
2010/04/12 11:35:04
maniek,
nie wiem, czy on pierwszy, ale z pewnością nie ostatni.
-
2010/04/12 11:42:48
"Kominku poczytaj co ta menda Górski z PiSu powiedział gazecie "

nie wierzę w to co przeczytałam o_O
-
Gość: , ecb32.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/12 12:00:26
po pierwsze nikogo nie interesuje śmierć stewardes, a po drugie one nie były osobami publicznymi i interesowanie się losem ich i ich rodzin byłoby dziennikarskim skundleniem
hm..
-
2010/04/12 12:04:17
qwertyura
Już wiem co ci jest. To przykre.
-
2010/04/12 12:05:08
już się zaczyna
a myślałem, ze poczekają aż ich pochowają
-
2010/04/12 12:07:11
klaudynka
przyjmuję z pokorą wyrazy współczucia
-
2010/04/12 12:26:53
ja jeszcze nie ogarniam tego wszystkiego.
-
2010/04/12 12:26:58
tonę, tonę w chusteczkach!
-
2010/04/12 12:36:22
Gość: maciek, host80-48-52-194.static.cable.wsm.wielun.pl,
też Cię kocham. I sam się zamknij lub pokaż mi, gdzie napisałam, że się obudziłam.

matylda,
ja w sumie też. W sumie u mnie jest jak zwykle, tylko jakby trochę ciszej.
-
2010/04/12 12:41:27
a u mnie nie jest jak zwykle. jeszcze nie wiem jak jest.
-
2010/04/12 12:42:24
matylda
ja wczoraj wieczorem myślałam, że już się pozbierałam. ale dzisiaj rano znowu dałam upust emocjom.
teraz mam tylko nadzieję, że kampania wyborcza nie zmieni się w żerowanie na tragedii.
jeszcze nigdy nie myślałam tak ciepło o jarku, jak teraz. ponoć powiedział, że jego życie się skończyło, tak blisko był związany z bratem.

qwertyura
jesteś dnem z tą swoją inwigilacją i groźbami.
-
2010/04/12 12:47:33
bry soonia
-
2010/04/12 12:48:27
Popadam chyba w coraz to większy smutek. I jeszcze tego typu muzyki słucham
www.youtube.com/watch?v=bsn_tIhS7pw&feature=related
-
2010/04/12 12:50:05
to, że się nie podziela czyichś poglądów. to, że nawet się śmiejesz z irasiadów i borubarów. to przecież nic nie oznacza. w najlepszej rodzinie kłócisz się, sprzeczasz, uważasz, że ktoś coś źle robi, że zrobiłabyś inaczej. ale nie życzysz nikomu źle. nie życzysz, żeby się rozpadli na kawałki, które trzeba zbierać po polu. tyle osób. w takim miejscu. z takiego powodu. nie ogarniam, soonia.
-
Gość: dada_, 87-194-130-65.bethere.co.uk
2010/04/12 12:59:26
a ja nie rozumiem tego jak Polacy sa zdziwieni zainteresowaniem reszty swiata. oczywiscie, ze musialo sie to pojawic na pierwszych stronach- w koncu to wydarzenie niewyobrazalne w swej skali i konsekwencjach. Do tego kontekst historyczny...- jakby historia z filmu, ktora nie mialaby nigdy prawa wydarzyc sie w rzeczywisci.
inna kwestia jest to, ze w 2-3 dni na calym swiecie sprawa przycichnie.
-
2010/04/12 12:59:35
Co się tu dzieje...?

matylda,
no i widzisz, dla jednym kluczem jest fakt, że nie głosowali na tego prezydenta, więc nic nie czują, dla innych przeżywać mogą tylko jego wyborcy. To się tak układa, że największe bzdury piszą ci, którym zdaje się, że piszą mądrze. A jeszcze innym nie wiem doprawdy, co się wydaje.
-
2010/04/12 13:08:18
Won do regulaminu. Zdaje sie, że niektórzy się zapominają. kominek.blox.pl/2007/08/REGULAMIN.html
-
2010/04/12 13:21:30
mat, canta
przy poprzedniej notce zarzucono mi, że jak mogę porównywać uczucia na myśl o oświęcimiu z uczuciami na myśl o smoleńsku. że niby oświęcim to masowy mord a smoleńsk to wypadek, w domyśle, że nie mam prawa robić takich porównań, bo oświęcim to nieporównywalnie większy smutek, większa tragedia, większe powody do wzruszeń.
i po tych dwóch dniach od katastrofy, jestem nawet bardziej utwierdzona w przekonaniu, że mogę. powiem więcej, dla mnie to właśnie smoleńsk jest tym "bardziej".
bo oświęcim to historia straszna, tragiczna, niewyobrażalna, smutna i wzruszająca. ale, mimo wszystko, dla mnie, dla większości z nas, to "tylko" historia, którą mogę "przeżyć" dopiero wiele lat po jej zaistnieniu i nie osobiście, a jedynie z relacji.
a smoleńsk jest "moją historią". dzieje się tu i teraz, w moim życiu, jest jego częścią, zapisuje w nim jedną z kart.
i dlatego mogę porównywać uczucia związane ze smoleńskiem z uczuciami związanymi z oświęcimiem. bo smoleńsk może i ma prawo wzbudzać we mnie takie same emocje, jeśli nawet nie silniejsze, bo smoleńsk przeżywam osobiście, na bieżąco, poniekąd biorę udział w tej tragedii.

iwonka
oki, sorry.
-
2010/04/12 13:25:09
sorka iwonka
-
2010/04/12 13:33:31
Soonia
mnie rażą porównania Smoleńska z Katyniem czy Oświęcimiem, ponieważ Smoleńsk jest straszną tragedią, ale to przypadek. W Katyniu, Oświęcimiu czy w Nowym Jorku dla mnie najbardziej przerażające było to, że ludzie mogą zrobić coś takiego innym ludziom.
-
2010/04/12 13:43:30
isa
ale ja pisałam tylko o porównywaniu uczuć, nie o samych wydarzeniach jako takich.
pisałam już wtedy, że i do jednego i do drugiego możesz podejść z dystansem, bez emocji, chłodno, trzeźwo, "na badacza" (naprawdę zdarzają się ludzie, w których słowo "oświęcim" nie wywołuje emocji, choć jego historię znają). ale też i do jednego i do drugiego możesz podejść ze wzruszeniem, przeżyciem, łzami.
stąd to porównanie. tragedia jest tragedią, ale nie każdy ma zdolność wzruszenia się nią, jakiej skali i czym spowodowana by ona nie była.
-
2010/04/12 13:52:14
Coś mi się zdaje, że już od dawna powinniśmy być upominani za tą całą prywatę, bo ostatnio szerzy się niemiłosiernie.. :-/ I za te wszystkie umyślne wyróżniania też, jak tu jestem od tak wcześniej takie rzeczy by nie przeszły. Jako wierna czytelniczka, która nigdy celowo nie łamała regulaminu, jestem zwyczajnie oburzona i też jestem człowiekiem, który ma prawo wybuchnąć.
-
2010/04/12 13:57:03
od lat*
-
2010/04/12 14:01:34
isa
inaczej. weźmy wtc i kamień pomorski. jedno spowodowane umyślnie przez drugiego człowieka, drugie, na potrzeby porównania załóżmy (bo nie wiem, jakie są efekty śledztwa), że przez przypadek.
czy tragedia człowieka żywcem ginącego w płomieniach wtc jest większa, niż człowieka żywcem ginącego w płomieniach w kamieniu? czy na myśl o tych dwóch ofiarach, umierających tak straszną śmiercią, nie może mi być tak samo smutno? czy obie te śmierci nie były tak samo straszne? były. i myśl o wtc rozdziera mnie tak samo, jak myśl o kamieniu.

aha, to nie miała być analogia do smoleńsk-oświęcim, bo nią nie jest. tu mi chodziło o pokazanie, że pewne aspekty tragedii da się porównać, niezależnie od tego, jak doszło do tragedii i kto lub co było jej sprawcą.
-
2010/04/12 14:13:44
isa
W Katyniu, Oświęcimiu czy w Nowym Jorku dla mnie najbardziej przerażające było to, że ludzie mogą zrobić coś takiego innym ludziom.
ale rozumiem, co masz na myśli. mnie zawsze, kiedy pomyślę o motcie (jak odmienić motto???) z medalionów: "ludzie ludziom zgotowali ten los", przechodzą ciarki.
-
2010/04/12 14:41:29
Bry.
Jestem rozdarta.Chialabym juz pojechac do siebie ale tam nie mam telewizji, a naprawde fajnie mi sie ja oglada.W sumie, to po raz pierwszy tak szeroko poznaje twarze polskiej polityki i mam na to wielka ochote.
-
2010/04/12 14:44:26
Ja to się boję tego co się teraz będzie działo w polityce, jak żałoba się skończy, wszystko trochę ucichnie i politycy zaczną walczyć o wolne stanowiska. Jak znam życie już zacierają rączki i nie mogą spać po nocach główkując jakby to zrobić, żeby zasiąść na stołeczku.
-
2010/04/12 14:46:59
Czy ktos obsluguje tv na pokojowej antenie, i czy to w ogole dziala?

teklunia,
wiecej wiary mloda damo :)
-
2010/04/12 14:56:17
jes-ien
I tak mało będziemy wiedzieli, ale aż korci powiedzieć ,,Będzie się działo''.
-
2010/04/12 14:56:43
Jak wynika z komentarzy ludzi, nie ma dobrych anten pokojowych, sa jedynie zle i gorsze.Bardzo pocieszajace :)
-
2010/04/12 14:59:02
teklunia,
jesli bedzie tak ja Ciebie korci powiedziec, to wrocimy do znanej nam juz rzeczywistosci.
-
2010/04/12 15:02:27
jes-ien
No tak, nic nowego nie napisałam i nie wywnioskowałam..
-
2010/04/12 15:03:56
Noo muszę sobie troszkę pospamować puki jeszcze mogę. Jesień, bądź tak dobra i mi potowarzysz, w tym tak trudnym dla mnie momencie.. :?(
-
2010/04/12 15:08:20
teklunia,
ja mam niezwykle wazne dla mej psychiki decyzje do podjecia.Ale mozesz mi doradzic, poniewaz albo wroce do Warszawy i bedzie mnie nosic po mieszkaniu z powodu braku dostepu do tv, albo zostane u mamy bede ogladac tv ale nie do konca, z tego powodu bede zadowolona.
-
2010/04/12 15:10:54
jes-ien
Zabierz mamie telewizor. :?) A nie masz radia?? Tam też dużo mówią.. Z tego co czytam nie będziesz zadowolona ani jak zostaniesz u mamy, ani jak pojedziesz do siebie. Więc zrób sobie bilans zysku i strat, gdzie masz więcej do zrobienia i z jakiej decyzji wyniknie dla Ciebie więcej strat ogółem.
-
2010/04/12 15:18:10
teklunia,
tv mam, nie mam dostepu do kanalow :)Radio mnie nie satysfakcjonuje, bo jeszcze na tyle nie znam twarzy, ktore kojarze z nazwiskiem, wiec jakos mi to nie za bardzo odpowiada.No tak albo ucierpi moja ciekawosc i chec zdobywania takowej wiedzy, albo moje wewnetrzne samopoczucie.
Hmm, ale wlasnie sobie przypomnialam, ze mam w laptopiku karte telewizyjna, wiec moze sa szanse, choc nie do konca wiem, jak z nich skorzystac.
-
2010/04/12 15:23:50
jes,
pewnie masz już dość siedzenia z mamą i chętnie byś odetchnęła. Antena pokojowa wymaga często dziwnych akrobacji, żeby ją ustawić, a są miejsca, gdzie nie działa w ogóle, nawet przy wzmacanianiu sygnału. A na kartach tv w ogóle się nie znam.
-
2010/04/12 15:24:09
jes-ien
To musisz kogoś ,,mądrego'' zapytać, a co wewnętrzne samopoczucie jest teraz naruszone, u mamy jest aż tak źle? Czy w domu aż tak dobrze??
-
2010/04/12 15:24:16
Dobra, spakuje sie.Jak nie odpale tv, to chociaz, i az, przespaceruje sie Krakowskim Przedmiesciem.Tez cos :)
-
2010/04/12 15:28:57
jes-ien
No obyś była usatysfakcjonowana tym wyborem. ;?)
A ja chyba jednak z Wami jeszcze zostanę na etacie spamerskim. :?)
-
2010/04/12 15:29:22
teklunia,
po prostu stesknilam sie za samotnoscia.
pode,
z mama i 17 letnim bratem i ich swiatem ;)

PS mam nadzieje, ze w ogole beda miejsca na tej trasie.
-
2010/04/12 15:36:16
jes-ien
A ja nie czuję się wcale źle przebywając z rodzicami i wcale nie czuję się dobrze w samotności i wcale mnie oni nie męczą i wcale nie jestem nieszczęśliwa gdy muszę do nich wracać, nawet na dłużej.

Wiecie co? Pan Magnes mnie wczoraj zaczepił, w prawdzie SMS-owie, ale korzystając z pakietu trochę się rozpisaliśmy, wyjaśniliśmy kilka kwestii, jak on mi nasłodził, przepraszał, o wybaczenie prosił, przyznawał się do winy, mówił, że nie chce mi niszczyć szczęścia, a jedynie chciał jakoś zagaić temat, mówił, życzył mi szczęścia, nazywał się draniem, mówił, że mam fajną figurę i w ogóle, że jestem ładna i, że zawsze najbardziej pociągał go we mnie mój mózg, bo jestem wyjątkowo mądra i inteligentna i mało z kim można tak pogadać. No po prostu usłyszeć tyle czułych, bezinteresownych słów od byłego, to coś niocenionego. No nie spodziewałam się. Co nie zmienia faktu, że wciąż go nie rozumiem, dość długo zbierał się do wyjaśnienia, ale rozumiem, że po tym wszystkim co między nami było i po tym jak się zachował, trudno mu było jakkolwiek się ze mną kontaktować. Ale on jednak nigdy nie dorośnie, stare, a głupie, nie wiem jak mogłam go tak kochać.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:38:42
tekla,
i, że zawsze najbardziej pociągał go we mnie mój mózg, bo jestem wyjątkowo mądra i inteligentna i mało z kim można tak pogadać.
kłamał. chciał, żebyś zrobiła mu po prostu loda.
-
2010/04/12 15:41:04
teklunia,
ja nigdzie nie napisalam, ze czuje sie zle w towarzystwie rodziny a tym bardziej, ze jestem nieszczesliwa na sama mysl, ze mam ich odwiedzic.A samotnosc lubie i czasem jej wrecz potrzebuje.
reve,
badz choc czasem romantyczna ;)
-
2010/04/12 15:42:47
reve
Nasza znajomość nigdy nie była na tak zaawansowanym etapie, po za tym on doskonale wie, że nie ma u mnie już zwyczajnie szans na żaden związek. Byłabym słodką idiotką jakbym na dzień dzisiejszy zostawiła Pechowca dla niego, a jeśli bym była samotna i wskoczyła mu w ramiona to debilizm totalny i sama bym na siebie chętnie zwymiotowała.

jes-ien
Każdy lubi czasem samotność, ale na nią zawsze przyjdzie w końcu czas. Są takie chwile w życiu każdego borsuczka kiedy ludzie przeszkadzają.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:43:02
jes,
no właśnie byłam.. nie dostrzegasz mojej wrażliwości.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:44:15
tekla,
Byłabym słodką idiotką
chciałabyś. ach, chciałabyś..
-
2010/04/12 15:44:49
reve
Oj trzeba mieć nie lada wyobraźnie aby tam to dostrzec...
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:46:00
tekla,
wystarczy wszystko przeczytać. co do tego ma wyobraźnia?
-
2010/04/12 15:46:08
reve
Sama byś chciała. Mi bez niego bardzo dobrze, ale znam go już od lat i we wszystkim doszukuje się drugiego dna, aczkolwiek wiem, że nie powinnam.
-
2010/04/12 15:47:34
reve
kłamał. chciał, żebyś zrobiła mu po prostu loda.
Pytam się gdzie tu wrażliwość i romantyzm?? Wytłumaczysz mi to jakoś?

jesień
A może Ty to dostrzegasz??
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:47:38
tekla,
jak ty mnie bawisz :). robaczku.
-
2010/04/12 15:48:25
reve,
:) na sile bym sie doszukala.
Wczoraj bylam na piwie z dwoma kolegami, grzanym piwie i obydwaj porownali mnie do Ryszarda Kalisza.Poki co mam przed oczami jedynie jego posture :)
-
2010/04/12 15:49:53
teklunia,
reve ma szorstki jezyk ale to dobry czlowiek :)
-
2010/04/12 15:50:19
reve
To dobrze, bardzo się cieszę z tego powodu. Very, very..
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:50:21
jes,
a ja nadmiar sebum na kartoflanym nosie z kraterami zamiast domkniętych porów ;)
-
2010/04/12 15:51:00
jesien,
ja zawsze podejrzewałam, że ty jesteś podobna do Ryszarda Kalisza. Zawsze!
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:51:24
jes,
kłamiesz. mój ex mówił, że mam miękki języczek. sylwia też tak mówi..
-
2010/04/12 15:51:25
Zaskoczył mnie pozytywnie ten wpis Kominka. Kominek jest super.
-
2010/04/12 15:51:59
Lubię Kalisza.
-
2010/04/12 15:52:59
jes-ien
Sonia też ma szorstki język, ale nie dostrzegam w nim zbyt wielkiej wartości. Do reve nic nie mam, wręcz przeciwnie. ;?)

A droczyć się uwielbiam, gdzie się da i jak się da i z kim się da. No i widzisz jak dobrze na tym wychodzę, nawet były po ponad roku mnie idealizuje.. Echss..

Dolii,
A mnie nie zaskoczył, a bardzo ucieszył. Kominek jest super!
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:52:59
canta,
ja bym mu maskę pochłaniającą nadmiar serum nałożyła na twarz.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 15:53:47
tekla,
Do reve nic nie mam, wręcz przeciwnie. ;?)
a więc masz coś do mnie?
-
2010/04/12 15:57:56
teklunia,
bo to dwa rozne mimo wszystko jezyki :)
reve,
liczy sie wnetrze.Odwal sie od nosa Ryska.;)
canta,
a Ty nie przesadzaj z tym, ze ja jestem podobna do Rysia, bo to brzmi dwuznacznie :)PS wciaz jestem na diecie.
-
2010/04/12 15:58:27
Wczoraj prawie cały dzień spędziłam przed telewizorem i w nocy śniły mi się znicze i kwiaty. Cholera, jak mi ich wszystkich żal :(
-
2010/04/12 15:59:47
jesien,
spodziewam się, że Ryszard również jest na diecie ;) całe życie.
-
2010/04/12 16:01:07
Zdecydowalam sie na podroz wagonami PKP.
canta,
nie kracz ;)
-
2010/04/12 16:02:48
teklunia
zawsze najbardziej pociągał go we mnie mój mózg, bo jestem wyjątkowo mądra i inteligentna
hahahahahahahahahaha
borze, od dwóch dni się tak nie śmiałam:))))))
dzięki, Tekla
-
2010/04/12 16:03:21
jesien,
jemu tusza uroku nie odbiera. Nie umiem sobie wyobrazić szczupłego Kalisza. Nie byłby Kaliszem, byłby kimś zupełnie innym. Tylko kim?
-
2010/04/12 16:04:47
Rysiu powinien pokochać puder.
-
Gość: ala, 78.133.245.16*
2010/04/12 16:04:56
My tego nie przezywamy w Polsce?????
Nie masz pojecia jak to przezywamy; nic tylko plakac sie chce-sama nie malo przeplakalam- od soboty non stop to samo--olbrzymi stres; kazdy sie pyta jak moglo dojsc do tego. To byl nasz najlepszy prezydent- glosowalam na niego --a teraz co nam zostalo? tusek i ten koszmar komorowski z lewica???
-
2010/04/12 16:09:41
canta,
hmm...wszystko jest mozliwe, nawet Kalisz w rozmiarze 44 :)Zapewne mielibysmy czas by sie z tym oswoic, nie chudnie sie o kilkanascie rozimaro w przeciagu tygodnia.Ale jesli ja sie roztyje, to bede miala dobre wytlumaczenie.Powiem, ze chcialam dorownac formatem Ryszardowi ;)
-
2010/04/12 16:11:38
Ide od Was, za niedlugo mam pociag i w pidzamie glupio bym w nim wygladala.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:11:44
jes,
no a sekielski? w wakacje zgubił chyba z 2/3 siebie raz.
-
2010/04/12 16:12:31
reve,
nie atakuj moich wypowiedzi jak sie spiesze.Troche wyczucia ;)
-
2010/04/12 16:13:27
jesien,
jak nie formatu, to kalibru. Ciao.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:14:02
jes,
zaraz tam atakuj. jedz w piżamie. co za problem :)
-
2010/04/12 16:14:42
Mam nadzieje, ze mnie nie okradna, bo bede wiozla ze soba 1/2 kilograma swini, a dokladnie poledwicy lososiowej.Jest pyszna.Ciao.
-
2010/04/12 16:19:56
canta
też lubię kalisza.
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:21:00
też go lubię. w kawie na ławie :)
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:21:45
dobra. wiadomo o jaki program komą. (:D) [pali_się_ze_wstydu] [wymiotuje_ze_stresu]
-
2010/04/12 16:25:10
reve
ale czego się wstydzisz? że kawę na ławę oglądasz?;)
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:26:48
soonia,
że źle odmieniłam. no w kawie na ławę powinno być, co nie. a nie w kawie na ławie :D
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:28:24
rev ty debilu [plask]
-
2010/04/12 16:29:00
reve
ale w kawie na ławie lepiej brzmi, bo się rymuje:)
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:30:01
soonia,
to nie reklama ikei ;>
-
2010/04/12 16:32:41
canta
ja nie mam słów...
-
2010/04/12 16:33:54
love reve, love soonia :)
-
2010/04/12 16:42:20
jeszua
ale śmieszne to było, nie? no sam powiedz:)
-
2010/04/12 16:46:42
soonia
to było piękne :D a jakie romantyczne :)
-
2010/04/12 16:48:54
powiedziałem sobie to nagłos i spadłem z krzesła :D
-
Gość: reve, 77-253-149-185.adsl.inetia.pl
2010/04/12 16:49:50
:(
-
Gość: Ania, 130.60.201.22*
2010/04/12 16:51:20
Niestety nie caly swiat. Szwajcarow to nie obchodzi. Wazniejszy byl jakis buc wygrywajacy medal i skandal z jakimis malolatami niz smierc osob publicznych w Polsce. Zeby bylo smieszniej artykul na stronie 13 zaczeli od slow "caly swiat placze z Polska"...najwyrazniej nie caly... Ze nie wpomne o telewizji...doklanie 0 informacji przez cala sobote i niedziele. Dobrze, ze CNN dopisal.
-
2010/04/12 16:53:25
-
2010/04/12 16:54:28
Ania,
nie wiem, jak w mediach, ale ludzie wiedzieli co się stało i niejednej osobie chciało się zadzwonić i podzielić się żalem.
-
Gość: Ania, 130.60.201.22*
2010/04/12 16:59:05
No coz...w jakis sposob mnie to boli, ze kraj w ktorym mieszkam nie zrobil tego co tyle innych...i w sumie to wszystko.
-
Gość: Anna, dom247.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/12 17:12:01
-
2010/04/12 19:59:39
niesamowicie, niesamowicie fajne zachowanie. pozostaje mieć nadzieję, że nie tylko dlatego, że widowiskowa śmierć prezydenta to wieść na pierwsze strony, ale że taką infromacją jest śmierć prezydenta Polski.
żal mi niektórych ludzi. sama uważam, że jako prezydent, noo to tak nie teges do końca. ale po prostu szkoda ludzi. a obnoszenie się z A MI NIE SMUTNO, no cóż, powodzenia :)
-
2010/04/12 20:31:10
mesje
no kiepsko na maksa, właściwie to jakby ich nie było. 20ste miałam podobne.
-
2010/04/12 20:54:43
isa
na razie celibat aktualny, jakbym miało go kończyć to tylko z 2 kandydatami. a są raczej poza zasięgiem oba.
-
2010/04/12 21:01:32
a gdzie jest samjestesmisiek? jak dzieciaki w szkole? zdały egzamin dojrzałości?
-
2010/04/12 21:08:02
soonia
może w ciupie?
-
2010/04/12 21:15:52
eh love reve
-
2010/04/12 21:18:33
Ciekawe ile czasu minie, zanim Rosjanie staną się znów ruskimi, amerykanie wystawią w naszym kierunku fucka, Europa zajmie sie kryzysem, a w Polsce znów będa się żreć, jak bezpańskie psy.
Obstawiam 2 tygodnie.
-
2010/04/12 21:28:37
prozac,
optymista z ciebie. Ja oglądam non stop wiadomości, wywiady i jakoś mi się czternaście dni wzajemnego miłosierdzia nie marzy.
-
2010/04/12 21:40:52
canta,
ja przestałem oglądać telewizję już wczoraj. Mam dość.
Czekam na jakies podsumowanie, fakty i przyczyny wypadku. Dość już opowiadania w kółko tego samego i patrzenie na podniety telewizyjne, jak to "cały świat liże nas po jajach".
Tragedia wielka, ale szybko wszystko wróci do normy. I znów będziemy się babrać w gównie:)
Ku chwale ojczyzny;)
-
2010/04/12 21:43:21
A te 2 tygodnie, to optymistyczne z mojej strony są, jak sama zauważyłaś.
Pamiętam, jak po śmierci JPII kibice krakowscy się pojednali. Chyba tydzień później zrobili rozpierdal piękny i jeśli mnie pamięć nie myli to i kosy pod żebrami znajdowali hehehehe.
Fasada piękna, ale w środku ruina;)
-
2010/04/12 21:43:45
a ja mam nadzieję, że w tej sytuacji ludzie podejdą poważniej do wyborów prezydenckich.
-
Gość: giigs, nat2-126.ghnet.pl
2010/04/12 21:47:26
Pozwolę sobie coś zacytować.

Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)

Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h.
-
2010/04/12 22:06:05
prozak,
nie wyobrażam sobie odcięcia się od mediów, w końcu to jest historia, polityką interesuję się żywo i z tego też powodu, nawet bez dodatkowych bodźców emocjonalnych, chciałabym wiedzieć, co się dzieje. Oglądam, czytam i węszę nieprzyjemne chwile. Może jestem przewrażliwiona, tu miło byłoby się pomylić.
-
2010/04/12 22:31:23
męczy mnie tv z dziennikarzami o obniżonym poziomie inteligencji i taktu (co pan czuł, gdy się dowiedział o katastrofie? lub jakim człowiekiem był X?);
muzyczka zawsze się umie idealnie wpasować w sytuację: www.youtube.com/watch?v=Z_w0VJCmmZE&feature=related

pozdrowionka dla wszystkich

ps. do pogrzebu da się wytrzymać psychicznie, potem jest strasznie i to "strasznie" trwa długo - rok, dwa, najgorsza jest pustka, z którą niewiadomo co zrobić, więc się ryczy i słucha smętnej muzyki: www.youtube.com/watch?v=Gk20o_-LZn8
-
2010/04/12 23:11:21
Ale piekna dzis pogoda, dobrze, ze zdecydowalam sie zrzucic z siebie te pidzame.Bylam na Krakowskim, zapalilam swieczke rozgladajac sie za nasza harcereczka ale nie widzilam popolandii, odwiedzilam starbucksa, zapytalam czy maja frapuczinko grin ti, bo nie widzialam na rozpisce a taki mlody chlopiec, ktory tam pracuje mowi do mnie, ze nie maja ale on, to dla mnie przygotuje i jesli mi nie bedzie smakowalo, to zrobi mi cos innego.Na szczescie smakowalo, choc zupelnie inaczej niz zazwyczaj.O takim traktowaniu klienta, to ja juz zdazylam zapomniec, a tu prosze :)
Absolutnie zadnych zlych wspomnien z pociagu.Czulam sie jak w pierwszej klasie.Nawet stiuardes byl z wozeczkiem, wiec sobie wypilam kawke.
-
2010/04/12 23:15:04
Przepraszam, czy moze jest nowa notka, bo tak jakos tutaj pusto?

Ranger cwiarteczko wszystkiego najlepszego i tego bzykania w koncu zycze Ci z calego serca :)
-
2010/04/12 23:19:12
Wychodzi na to, ze wszyscy maja telewizja, tylko nie ja :(
-
2010/04/12 23:19:34
jes
no pusto jak cholera, też bym poszła na krakowskie przedmieście, ale daleko.
dzięki, ale z tym seksę to jakieś mało realne:(
-
2010/04/12 23:21:09
ranger,
wiem, ze malo realne dlatego Ci zycze ;)
-
2010/04/12 23:22:22
jes
mogę Ci oddać tv, ja się żywię internetę.
wkurzają mnie te oskarżenia w kierunku pilota. wkurzają mnie te niepotwierdzone i wciąż zmieniające się informacje. kruwa.
-
2010/04/12 23:23:33
jes
syn szefa mnie kręci i aktor z muzycznego. chyba mnie jebło.
-
2010/04/12 23:23:48
ranger,
mialam wczesniej napisac, ze na krakowskim duzo fajnych meskich cial widzialam ale ja przeciez nie mam juz na nie ochoty.Chyba. :)
O widzisz, bo teraz o skrzynkach pewnie mowia?
-
2010/04/12 23:27:45
ranger,
to ta wiosna.Ostanio nie moglam oderwac wzroku od takiego jednego co go dojrzalam w carefourze.Myslalam, ze moja kasa pojdzie szybciej niz jego ale kruwa stanelam w kasie gdzie mozna oplacac rachunki.To byl moj pierwszy i ostatni raz przy tej kasie.I chyba niestety i rowniez ostatni raz kiedy moglam na niego popatrzec, ach.
-
2010/04/12 23:30:46
jes
nie wiem, tyle czasu przeczesywali teren i 9 ciał pod kadłubem- to raz, nosz fak. nie rozumiem jak 20letni TUP może być w idealnym stanie, skoro nie raz były z nim poważne kłopoty -to dwa.
wszechkurwawiedza ludzi też jest cudowna, oczywiście, prezydent naciskał na lądowanie w Smoleńsku gdyż (jak usłyszałam) 'ten co odmówił lądowania w Gruzji został wywalony' co za bzdura!!?? i jeszcze 'dziennikarze godzinę wcześniej lecieli tym samym samolotem i był sprawny'
KRUWA jestem totalnym dyletantem, ale dziennikarze lecieli JAKiem,
jak można (nie mając zielonego pojęcia w temacie) obwiniać nieżyjących ludzi?
najłatwiej, oni się nie wybronią.

i kibel mam zablokowany, strasznie chcę siku.:(
-
Gość: ksi, chello084010145025.chello.pl
2010/04/12 23:31:37
-
2010/04/12 23:31:46
wybaczcie błędy i lipną składnię, chcę siku!
-
2010/04/12 23:36:31
ok. wróciłam, dali mi wejść. uf:)
jes?
uciekłoś?
-
2010/04/12 23:38:26
ranger,
w/g mnie jesli nie zawiodl sprzet, to wina nalezy do pilota.Skoro na pokladzie prezydent jest jedynie pasazerem, to nie ma, ze wywieral presje, to byla przede wszystkim decyzja pilota.O warunkach atmosferycznych wiadomo od poczatku, ze byly kiepskie i im odradzano.Jak dla wszystko jasne.
Sa oczywiscie teorie spiskowe ale ja bym sie tak daleko nie posuwala w przypuszczeniach.
To dobrze, ze juz oproznilas pecherz.Ciesze sie razem z TOba :)
-
2010/04/12 23:43:06
ranger,
a co do cial, to rowniez bylam zdumiona, bo w koncu mialo byc 96, choc ze wzgledu na fakt, ze sa potrzebne badania dna w wiekszosci, bo zwloki sa na tyle zmasakrowane, to bardzo mozliwe, ze ciezko bylo sie zorientowac, ze nie maja wszystkich.Ciezko mi jest oceniac z czego to wyniklo.
-
2010/04/12 23:44:38
jes
szczerze, wolałabym się nad tym nie zastanawiać. od tego są eksperci, chociaż nie wiadomo jak długo to potrwa. swoją drogą, żyjemy w tak pojebanych czasach, że nic mnie nie zdziwi. myślę, że pilot nie był jełopem i bez powodu nie lądował, nikt normalny nie ryzykowałby życia swojego i setki osób, mając żonę i dwójkę dzieci.
no i to, ze nie znał języka rosyjskiego? po co to mydlenie oczu?
-
2010/04/12 23:46:44
jes
800 osób podobno przeczesywało teren. 800. tą pieprzoną drogę już w sobotę powinni budować.
-
2010/04/12 23:54:18
ranger,
bedac w Stanach slyszalam o tym jakim sprzetem sa przeworzone wysokiej rangi osoby publiczne w Polsce.Slyszlam rowniez media, ktore nie byly temu przychylne.Jak dla mnie wtedy, to bylo smieszne, ze w ogole ktokolwiek inny ma decydowac o bezpieczenstwie, o zyciu niz osoby, ktore tym sprzetem na codzien sie poruszaja.Ba! i to najwyzsza glowa w Panstwie.Nie wiem czy w jakimkolwiek innym kraju by to w ogole bylo mozliwe.To jest po prostu smieszne.
To trwa dopiero 3 dobe, w czym przez pierwsza praktycznie probowano pozbierac ciala.Takich rzeczy nie da sie wyjasnic w przeciagu weekendu, to jest po prostu niemozliwe.
Z tym mydleniem oczu moze byc roznie.Skoro kontroler mu oznajmil, ze jest za nisko a ten nie odpowiedzial, to owy kontroler mogl pomyslec, ze nie zrozumial go po prostu, no moze byc rozniee, kazdy jakos w glowie sobie uklada, co moglo sie stac, nie?
-
Gość: mama_33, 236-mo5-2.acn.waw.pl
2010/04/12 23:55:40
"Bogowie" tez umieraja, pamietajmy o tym.
-
2010/04/12 23:56:22
Ide sciagnac tusz z rzes :)
-
2010/04/12 23:59:43
jes
mi się ściągnął sam. w sumie mam go na całej twarzy. chyba pójdę po fajki, bo czuję, że nie zasnę, fak. tak długo trzymałam emocje krótko, że myślałam, że nie jestem zdolna do ich odczuwania. a jednak jestem.:/
-
2010/04/13 00:08:12
Jest tu jeszcze jakaś wytrwała istota? Czy samo jestem?
-
2010/04/13 00:08:42
ranger,
placz, mala (mloda), placz :)
-
2010/04/13 00:09:46
zaraz wracam. idę do sklepu.
-
2010/04/13 00:11:03
rangerko,
spóźnione me życzenia przyjmij, proszę. Wszystkiego najlepsiejszego i cmok:*
-
2010/04/13 00:12:44
canto,
jestem wytrwala, bo pierwszy raz od nie pamietam kiedy mam net noca, w lozeczk.Czuje sie jak mloda bogini :)
ranger,
tylko umyj twarzyczke :)
-
2010/04/13 00:15:00
jesien,
ostatnio też wcześnie padam. A były czasy, że człowiek nawet nie pomyślał o poduchach przez drugą nad ranem. Pamiętasz?
-
2010/04/13 00:20:42
canta,
pewnie, ze pamietam.Byly czasy, ze ja chodzilam spac po tym jak slonko juz zagladalo mi do okien.Obym nie doczekala sie ich po raz kolejny :) Ale 2 w nocy nie jest jeszcze taka tragiczna.Pamietam jak sama siedzilam do rana i czesto witalam miskazdziska przy kawie by moc pojsc spac w spokoju ducha.
-
2010/04/13 00:23:18
misiekzdzisiek zaniedbał nas ostatnio. sjm w areszcie, jak mniemam.

Fajne to były noce.
-
2010/04/13 00:23:39
Do waszego ( i mojego juz tez) rana a do mojego poznego wieczora.
-
2010/04/13 00:26:54
Trzeba jej znalezc jakas zywa dusze, bo zdzisiek, to kawe pija bardzo, bardzo pozna noca.
Hehe :) miejmy nadzieje, ze sjm jest zamknieta w sypialni a nie jakiejs stechlej piwnicy.
-
2010/04/13 00:31:11
jes,
areszt pod okiem gamonia? Biedna sam, odchorowuje pewnie ten swój szkolny obowiązek ;)
-
2010/04/13 00:31:44
canta
dzięki:)
-
2010/04/13 00:34:21
polazłą, spotkałą psa, biedny spał koło przystanku.
to żę kupiło karmę i mu dałom, nie chcecie brzydkiego kundla?
canta? ja Ci go przywieze. Będziesz mieć do kąpletu.
-
2010/04/13 00:38:32
ranger,
pod warunkiem, że weźmiesz Teodora.
-
2010/04/13 00:38:36
canta,
w koncu powrocil i tyle emocji ostanimi czasy, moze przezywaja druga milosc. ;)
ranger,
ja nie chce ani brzydkiego, ani ladnego.Jesli kiedys zdecyduje sie na psa, to chce labradorka.Bardzo lubie te rase.Kochaniutkie sa.I duze.I ladne.
-
2010/04/13 00:42:13
canta
pod warunkię, że Teodor zje moje coty;)
a mi się podobają setery kruleskie czy coś takiego. a mam szczura i dwóch niewdzięcznych cotów.
-
2010/04/13 00:43:21
jes,
drugą miłość i trzecią młodość... może nawet wcierają w siebie kremy na wieczne niepomarszczenie? Kto wie.
Jako doświadczona właścicielka labów doradzam ci owczarka niemieckiego. Albo basseta. Albo karnet na basen, ale NIE laba. Spodziewam się przybycia czekoladowego w najbliższym czasie, na przechowanie. Obcokrajowiec, ciekawe, jak się z moim dogada.
-
2010/04/13 00:44:12
nie to nie jest seter. tę z brodą to co to za rasa jest?
-
Gość: dziekujaca, 94.75.108.19*
2010/04/13 00:44:18
Dziękuję za wrzucenie tych wszystkich okładek. Ilośc gazet z czasem bardzo odległych zakątków świata robi ogromne wrażenie.
-
2010/04/13 00:47:16
sznaucer olbrzym o. ąe są piękne
-
2010/04/13 00:47:20
rang,
sznaucer?
-
2010/04/13 00:47:33
canta.
Zylam z owczarkiem niemieckim przez prawie rok i Elly byla jak moj cien, nawet sie obrazala jak jej ze soba nie bralam gdy chcialam przypudrowac nosek.A labki znam z wizyt u znajomych i jakos zawsze mnie wzruszaly :)
-
2010/04/13 00:49:38
jes
mój Ryszard za mną do wc biega. I wypił mi wodę z kwiata.
-
2010/04/13 00:52:15
ranger,
ja rozumiem ale ona normalnie sie obrazala a ja mialam poczucie winy :) Z czasem sie oduczyla ale musialam byc twarda jak skala!
Ryszard jest moj.Zmien imie psu, bo dzielic sie nie zamierzam ;)
-
2010/04/13 00:55:07
jes
Ryszard to cot. ą mi sygnalizuje kiedy mam iść spać.
-
2010/04/13 00:56:26
ranger,
wlasnie, ten kot dodaje Ci lat :)Przepros Ryska ode mnie, wiecej sie nie powtorzy.
-
2010/04/13 00:56:34
Ryszard jest Kalisza.
-
2010/04/13 00:59:36
Chcialam se tvn24 w internecie poogladac i chca 29.90 za miesiac, za jeden program. Bosze.
-
2010/04/13 01:01:12
Ryszard jest moim ulubionym kastratę.
-
2010/04/13 01:01:48
jes,
warto. Wieczory bez szkła kontaktowego? Ee...
-
2010/04/13 01:03:11
jes
ja chciałam wczorajszego njusłika obejrzeć ąlajn, i kazali się logować i piniąc przelewać.
-
2010/04/13 01:04:44
Ale za jeden program, warto? Szkielko lubie akurat ale za jeden program, nie, to juz lepiej doplacic troszke i miec cos w zestawie.Nie, za jeden kanalik, to ja im tyle nie dam.
-
2010/04/13 01:06:28
jes,
to jest właściwie jedyny, który stale oglądam. Wystarczyłby mi. Ale zapewne bardziej opłacalne byłoby wykupienie jakiegoś pakietu.
-
2010/04/13 01:06:51
jes
a kablówki/cyfry nie możesz se wykupić? może zrobimy zrzutę?:)
-
2010/04/13 01:08:54
canto,
nio wuasnie :)
ranger,
ile to kosztuje? Ile zrzuta i co ja z tego bede miala.Tylko szczerze? :)
-
Gość: barbarzynca, cpc4-acto1-0-0-cust337.4-2.cable.virginmedia.com
2010/04/13 01:10:22
Nie słucham tego co media mówią, żebym czuł po tej tragedii, ponieważ nie mam Tv, a portali też raczej nie przeglądam. Dowiedziałem się o tym, od rodziców przez telefon.
Co czuje? Zgineli ludzie dla Polski ważni, Polsce potrzebni. Jest mi trochę smutno, ale patrząc na całą tę rozpacz (dziś dziewczyna w banku zapytała mnie, czy idę zapalić świeczkę , odpowiedziałem, że raczej nie. Dziwnie się na mnie popatrzyła.) myśle, że jest to owczy pęd rozpaczy nakręcony przez media.
-
2010/04/13 01:13:59
jes
pakiet powitalny, najtańszy 40 pln bez groszy, masz dekoder użytkowanie za friko, umowa 18 miesięcy, nie wiem jak z talerzę.
zrzuta nie wiem, może Kominek Ci spąsora znajdzie? albo zrzucimy się po zecie na Ciebie?
-
2010/04/13 01:15:43
ranger,
kominek ma w kolejce latwiejsze i piekniejsze, wiec nawet sie nie ludze :(
W powitalnym nie ma tvn24, co Ty mi proponujesz, he?
-
2010/04/13 01:15:46
o.o. powinnam zamówić instalatora
'instalator po wykonaniu usługi powinien pozostawić pomieszczenie posprzątane'
powinnam go co tydzień zamawiać:)
-
2010/04/13 01:17:33
o w mordę. a ja miałam, to może miałam jakiś lepszy. soryyy
-
2010/04/13 01:17:39
ranger,
instalator?? To może być bardzo ciekawy pakiet ;)
-
2010/04/13 01:18:17
ranger,
i chcesz mnie ochachmyncic z kasy, u mnie pokazuje 19.90 za ten slaby zestaw bez szkielka.
-
2010/04/13 01:21:04
www.cyfraplus.pl/_pro_pakiety-abo2-pro.html
masz, za 43 plny bez hbo/canal+
-
2010/04/13 01:21:57
jes
bo ja gupia, krezuska, burżujka, patrzyłą na pakiet powitalny z opcją hbo/canal+
-
2010/04/13 01:23:17
canta
niee, ostatni instalator mimo iż był miły miał co drugi ząp. nie wiedziałam, że cholera sprząta. bym se go zaprosiła do królestwa chaosu:)
-
2010/04/13 01:24:02
To juz lepiej :)
-
2010/04/13 01:25:04
Ale ja bym wolala przez kabel jednak.
-
2010/04/13 01:25:52
jes
a kablówka jakaś? ja mieszkam na zadupiu i rów musieliby mi wykopać (za 2-3 tys:)) więc jestę na cyfrę skazana, ale we stolycy..
-
2010/04/13 01:26:48
jes,
instalatora przez kabel?
-
2010/04/13 01:29:16
ranger,canta
bosze, o czym Wy do mnie mowicie, ja nic nie wiem.Nic a nic.Nawet netu nie mam stalego.I wlasnie sie dowiedzilam, ze cyfra to talerz.Ja nawet nie wiem czy tu kabel jest. :(
-
2010/04/13 01:29:40
canta
buagam. siąpię nose przez Ciebie.
-
2010/04/13 01:30:42
canta,
no przeciez nie za kabel...
-
2010/04/13 01:30:45
jes
to powiedz mi w jakiej dzielnicy wawy mieszkasz, a ja Ci powiem za ile w UPC
-
2010/04/13 01:31:30
ranger,
z poczty kablowka?
-
2010/04/13 01:31:54
ranger,
praga.
-
2010/04/13 01:32:13
jes,
ocknij się, kobieto, bo na żadnym talerzu nie podamy ci instalatora ze sprawnym kablem. Oczadziałaś?
-
2010/04/13 01:34:09
jes
oj. praga jest piękna:)
-
2010/04/13 01:35:52
canta,
o sprawny kabel, to ranger przed snem sie modli a kot jej o tym przypomina.Ja chce tvn24 na kablu z czyms jeszcze, no!
-
2010/04/13 01:36:30
ranger,
tez sie zakochalam :)
-
2010/04/13 01:39:24
jes,
no, ze sprzątaniem.
Idę, dziewczęta. Chcę wstać z jasnymi myślami jutro, bez tej waty wokół głowy. Dobranoc.
-
2010/04/13 01:39:47
ranger,
oni sa drozsi niz H&M.
-
2010/04/13 01:40:04
jes
oni są jacyś głupi, musisz sama sprawdzic, bo nie będziemy tu twojego dokładnego adresu podawać.
musisz zajść/ zadzwonić .. chociaż mam wątpliwości czy posiadasz tel. przyznaj się jeśli mieszkasz w jaskini;)
-
2010/04/13 01:40:35
canto ciao.
ranger, gdzie Twoj kot,sie szweda?
-
2010/04/13 01:42:24
ranger,
w jaskini na 7 pietrze :) Telefon mam.Internet wstrzymuje mi popo.Mam rozniez sieciowke, konto w banku i zarejstrowalam sie na allegro.
-
2010/04/13 01:42:27
jes
Rychu śpi na komodzie;) nie mógł mnie zaciągnąć do wyra. patrz cipko na tv analogową a nie cyfrową, nie stać Cie na taki luksus i nie jest Ci potrzebny:)
zadzwoń i powiedz panu gdzie mieszkasz i że chcesz najtańszy pakiet z tvn24.
-
2010/04/13 01:45:05
ranger,
hehe:) ja nawet nie wiedzilaam, ze tutaj wciaz placisz za analogowa.
-
2010/04/13 01:47:53
Chyba sie musze cofnac w rozwoju :)
ranger,
ciao :) I podrap Rycha za uszkiem albo pod brzuszkiem.Ide sie wypluskac przed snem.
-
2010/04/13 01:48:31
jes
a zapytaj Ty uosiu sąsiadów czy macie jakąś osiedlówkę, ąe są zazwyczaj tańsze:) na pradze powinno byś takie cudo
-
2010/04/13 01:55:34
ranger,
skarbie Ty moj, od soboty interesuje mnie telewizja, wiec wybacz mi ma niewiedze na tematy podstawowe.Wiesz ile ja sie decydowalam, ktora wziasc siec komorkowa? ponad 3 miesiace, bo kazdy mi proponowal co innego a ja sie w ogole nie orientowalam sie w czymkolwiek.I mam ere - 500 min za 100 zl z telefonem, ludzie sie dziwia po co mi az tyle a ja kiedys mialam 3000 tys min.Moja mam ma 120 min. ja bym sie zestresowala i w ogole nie dzwonila ze strachu, ze juz dawno je przekroczylam.
Pa. :)
-
2010/04/13 01:57:51
jes
mój borze. potrzeba Ci chopa!! ino raz!
-
2010/04/13 01:58:39
Kominku!
Weź Jesieńkę pod swe skrzydła. Ona mężczyzny potrzebuje.
-
2010/04/13 08:13:47
bry
ruszam do wawy
jak ktoś chce ze mną na kawkę to jezdem w stolice do wiczorka
-
2010/04/13 08:38:30
bry
-
2010/04/13 09:54:52
bry
-
2010/04/13 10:25:29
bry
-
2010/04/13 10:30:30
Iwonki i im podobnie nie poradziły sobie z tym, to muszę poszukać tutaj inspiratorek.
Niedługo kończymy z blogiem na blox i chcę na koniec zrobić kilka podsumowujących tekstów. Coś w rodzaju "10 najważniejszych fotek", "10 najgorszych tekstów", itd...

Jeśli któraś z was ma pomysł na temat i od razu kilka przykładowych linków, niech daje znać. Może nawet lepiej na maila, byle nie GG. Tylko zanim coś zaproponujecie, pomyślcie czy temat zainteresuje was i waszą rodzinę czy miliony czytelników.
-
2010/04/13 11:37:14
Dzien dobry.
Mam tv.I calkiem, calkiem dobrze odbiera, co prawda jeden program da sie ogladac ale i tak sie ciesze :)
-
2010/04/13 12:47:35
Do najlepszych tekstów wrzuciłabym
kominek.blox.pl/2009/03/TYLKO-JEDNO-ZDANIE.html
bo jest uniwersalne i ponadczasowe.
-
2010/04/13 12:50:25
-
2010/04/13 12:56:14
takie quo vadis dla ludzkości :-)

jest tu ktoś w ogóle???
-
2010/04/13 13:01:41
Ja jestem i też się zastanawiam gdzie się wszyscy podziali.
-
2010/04/13 13:03:23
może rodzinnie dyskutują o pochówku na Wawelu.
-
2010/04/13 13:19:20
Halu.
-
2010/04/13 13:22:40
650 bry i helou
-
2010/04/13 13:27:16
halup
znalazłam jakąś kość w zamrażalniku... może gamoniowi żurek zrobię? Z tych paczek, co to je poprzywoził z obcej ziemi. Wrzucę kość i powiem, że sama zrobiłam :-DDD
-
2010/04/13 13:36:50
aha
jeszcze do najlepszych wszystkie teksty o "czytelnikach" bloga z przykładami. Bo śmieszą do łez :-)

kruwa, ta cholerna poczta na wp znowu nie działa, jakiś miszmasz tam się probił...
-
2010/04/13 13:42:45
no dojechałem i nawet korków nie było. Ale kilku warszawskich kierowców mnie w.....ło
-
2010/04/13 13:43:43
qwe
tylko kilku?:)
-
2010/04/13 13:48:38
pisałem że nie było korka
-
2010/04/13 13:49:11
Dobry.
Czy kogoś jeszcze razi, że w wiadomościach o śmierci Kaczyńskich pokazują ich zdjęcia takie radosne i roześmiane? Zwłaszcza jak w gazecie belgijskiej, zdjęcie Kaczyńskiego wygląda, jakby mówił: patrzcie, ale super, tragedię mamy. Jakoś tak dziwnie.
-
2010/04/13 13:52:37
arkadia wywal telewizor przez okno. Tak na tydzień.
-
2010/04/13 14:05:10
7
-
2010/04/13 14:30:51
okruch
12
-
2010/04/13 14:57:00
arkadia,
mnie w ogole nie razi, zawsze uwazalam, ze zmarlych powinno sie wspominac, kiedy to bedac z nami byli naprawde szczesliwi, to w jakims stopniu koi bol.Zdjecia, opowiesci o nich, wlasnie w takim tonie powoduja, ze potrafimy sie usmiechac nawet przez lzy a to wazne by nie skupiac sie jedynie na cierpieniu, ktore i tak dlugo bedzie nam towarzyszlo i zreszta jest nieuniknione.

-
2010/04/13 14:58:10
jesien
amen
-
2010/04/13 14:59:54
mam dziś bardzo zły dzień, a byłby orajt, gdyby nie katastrofa lotnicza 10 kwietnia. efekt motyla
-
Gość: oi, chello089078063105.chello.pl
2010/04/13 15:15:39
wenezuela - el universal:
"BARCA PROFANO EL BERNABEU"
nie tylko profanacja desakralizacja :))
-
2010/04/13 15:31:57
Ludzie całego świata, w imieniu Polaków DZIĘKUJĘ!!
-
Gość: reve, 87-205-71-173.adsl.inetia.pl
2010/04/13 15:37:51
mrkorn,
czopie. i tak nikt nie zrozumi. rozumisz? napisz w każdym języku świata! wtedy to będzie coś..
-
2010/04/13 15:57:44
reve,
mrkorn wie, ze ten blog bedzie tlumaczony kiedys na angielski... :)
-
2010/04/13 16:05:06
arkadia
Zapytałaś, czy kogoś rażą zdjęcia, które pokazują Państwa Kaczyńskich roześmianych. Mnie nie, bardziej rażą mnie zdjęcia pokazujące zapłakaną córkę i to ze zbliżeniami na wszelkie możliwe sposoby.
-
2010/04/13 16:25:17
lailea
Widocznie ktoś odkrył, że widok córki płaczącej nad trumną ojca jest czymś nietypowym.
-
2010/04/13 16:29:38
gacie
Widocznie dziennikarze skoro nie mogą pokazać np. rozerwanych ciał, to pokażą "chociaż" rozpacz córki która utraciła rodziców w ciągu kilku sekund pod różnym kątem.
-
2010/04/13 16:34:35
lailea
Współczuję gorąco kobiecie. Nie dość, że zginęli jej rodzice, to jeszcze z rozpaczą przychodzi jej się mierzyć pod obstrzałem fleszy.
-
2010/04/13 16:43:08
gacie
Ja również jej współczuję. I innym. Ta tragedia odbyła się w Smoleńsku ale teraz trwa i będzie trwała w rodzinach. Tyle osieroconych dzieci, odeszło tyle mężów, żon.
Aż mnie coś trafia jak myślę o tym co czują rodziny gdy muszą rozpoznać kogoś kogo kochali po skrawkach ciała. Słuchałam w wiadomościach jak to się odbywa, najpierw rozmowa, zdjęcia i rozpoznanie. Koszmar. No i na zawsze strata z którą nie da się oswoić.
-
2010/04/13 16:45:59
lailea
Mnie ten utwór teraz trochę pomaga - mrozika.wrzuta.pl/audio/2JM2dFOWf1J/budka_suflera_-_czas_olowiu
-
2010/04/13 16:54:58
gacie
Te słowa, to święta prawda.
"Słuchaj, to jest zwyczajne świństwo
Tak się nie mówi "do widzenia"
Nie można wyjść ot, tak
W połowie snu i w pół marzenia
Jeszcze wiruje Twoja płyta
Jeszcze się Tobą ekran pali
Pod zimnym światłem gwiazd
Jak ciężko żyć tym, co zostali..."
-
2010/04/13 16:58:43
lailea
Aż dziwne, bo od zawsze, odkąd tylko pierwszy raz usłyszałam ten utwór, najbardziej uderzały mnie w nim dokładnie te słowa, które zacytowałaś :*
-
2010/04/13 17:04:43
gacie
:*
-
2010/04/13 17:06:57
Czyje, te slowa?
-
2010/04/13 17:08:48
jesien
To "Czas ołowiu" Budki Suflera. W linku, który podałam, śpiewa go akurat Felicjan Andrzejczak, choć pierwotnie wykonywał to Romuald Czystaw.
-
2010/04/13 17:09:16
budka suflera
-
2010/04/13 17:09:34
nie ma to jak refleks.
zieeew.
-
2010/04/13 17:09:45
gacie,
juz wygooglalam.Zaraz odslucham, choc nie na moj nastroj :)
-
Gość: uk, host-79.173.26.193.tesatnet.pl
2010/04/13 17:11:21
a widział ktoś zawartość czołowego polskiego brukowca super expressu? spalic ten shit! ;/ hieny;/
-
2010/04/13 18:33:51
gacie
To dla Ciebie :)
"Nie żyje się, nie kocha i nie umiera na próbę.
Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce sie czegoś nauczyć."
Jan Paweł II

Myśl można rozwijać wielowątkowo. W takich chwilach również.

-
Gość: , abwc132.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/04/13 18:46:01
zawrotne tempo komentarzy mnie zaskakuje.
tak jak moich sąsiadów rzępolenie na harmonijce :-)
-
2010/04/13 19:02:55
I close my eyes, only for a moment, and the moment's gone.

Nawet mi to wychodzi :-)
-
2010/04/13 19:11:24
wiecie coś o mszy w jednym z kościołów w Przemyślu? Podobno ksiądz zachował się bardzo... hmm, brak mi słowa. Powiedział, że ta katastrofa powinna wydarzyć się kilka dni wcześniej, kiedy był tam Tusk.
Wiadomość rozchodzi się pocztą pantoflową.
-
2010/04/13 19:13:22
misiek
weś, bo rence opadajom
-
2010/04/13 19:14:42
okruch
no. zaczyna się polskie piekiełko.
-
2010/04/13 19:18:07
ja wiem, ze księża potrafią, ale są pewne granice, jak ksiądz moze komuś śmierci życzyć, sie pytam
-
2010/04/13 19:25:22
jak widać, są i tacy i nic z tym nie zrobisz. Nie sądzę, żeby ktokolwiek to nagrał. Jeśli faktycznie coś takiego miało miejsce.
-
2010/04/13 19:29:15
sjm,
linkowałam wczoraj do tej wiadomości z nagraniem homilii.
-
2010/04/13 19:30:37
misiek,
canta link wklejała do tego.
-
2010/04/13 19:37:37
a widzisz, a ja to wiem, od mamy, a ona, od koleżanki, a koleżanka od swojego syna.
-
2010/04/13 19:50:26
hmm, widziałam tego linka i nie zajrzałam.
To pewnie przez ogólne nastawienie do kościoła.
No, dobra. Nie zaglądam do linków zbyt często ;-)
-
2010/04/13 19:55:21
jestem guł.
Guł pospolity.
Pospolitus gułus poteflonus.

I się nooooooooodzę.
-
2010/04/13 19:59:20
sam,
było oglądać posła Kurskiego w tvn 24, nie nudziłobyś się.
-
2010/04/13 20:02:13
canta
nie zapłaciłam rachunków i mię odcięli...:-D
ale wieczorem powinno już być TV. Obiecali....
-
2010/04/13 20:03:53
ej, ale to już jest wieczór...
-
2010/04/13 20:24:58
nie wiem jak się czuję. ale daleko mi do tego, bym czuła się dobrze. chyba nie dociera do mnie jeszcze, że to prawda. wciąż czekam aż się obudzę. wciąż jestem zdziwiona jakaś. milion myśli.
-
2010/04/13 20:28:09
Dzis z checia zamienilabym sie ukladem plciowym z mezczyzna :(
Te proszki przeciwbolowe w ogole nie dzialaja.Mam nurofen, mam no-spe, nawet wyplam musujaca aspiryne i nic.Bezsens.
-
2010/04/13 20:44:25
Jes
a nurofen forte?mnie w silnych bólach pomagał.

Sam
"hmm, widziałam tego linka i nie zajrzałam.
To pewnie przez ogólne nastawienie do kościoła.
No, dobra. Nie zaglądam do linków zbyt często ;-)"
Ja też:)masz też wolne łącze?
-
2010/04/13 20:45:36
borze jak zimno

ale mi Jarosława szkoda, taki sam został.
-
2010/04/13 20:47:23
Ranger
mnie też go żal.
-
2010/04/13 20:48:19
isa,
taki wlasnie mam ale nie dziala, choc wzielam dwie tabletki na raz.

A czy podoba Wam sie dziewczeta decyzja pochowania pary prezydenckiej na Wawelu?
-
2010/04/13 20:57:00
jes,
nie, nie, nie! Mnie się nie podoba wcale i nawet nie chce mi się tego komentować, za dużo myśli naraz przebiega przez mój blond móżdżek. Mam tylko nadzieję, że w końcu ten idiotyczny pomysł upadnie i nie dojdzie do jego realizacji.
-
2010/04/13 20:57:52
jes
nie mam obiekcji, chcą niech chowają.
-
Gość: Madeleine, 217.98.64.3*
2010/04/13 21:01:24
kominku, ja myslałam, ze twoja notka na temat żałoby narodowej będzie bardziej wzniosła, a Ty jarasz sie tym, ze pisza o nas gazety z całego świata. Zachowujesz sie jak wiekszosc ludzi, których podnieca tekst o tragedii smoleńskiej w zagranicznej prasie. A jak mówią o nas na CNN albo BBC to o mało im nie ustanie, Żal.
-
2010/04/13 21:04:52
Ja uwazam, to za nietakt ze strony rodziny by w ogole rozwazac taka mozliwosc, juz nie wspomne o rzeczywista prosbe.I bardzo prawdopodobne, ze sie zisci, choc sama mam nadzieje, ze sie z tym przespia i rozwaza ponownie ten absurdalny moim zdaniem pomysl.
-
2010/04/13 21:11:36
O, czekam na notkę kominka. Najbliższą.
-
2010/04/13 21:13:58
-
2010/04/13 21:17:23
a ja dziś chyba eksa swego spotkałam, się rozpasł jak prosię.
-
2010/04/13 21:19:08
canta
yhy

jes
sztywne łącze ;-)
-
2010/04/13 21:19:09
ranger,
to rzeczywiscie musialo go przybrac, jak go 'chyba' spotkalas ;)
-
2010/04/13 21:21:10
sjm,
jak przeczytalam 'sztywne' to mimo bolu sie usmiechnelam ;)

Net mi muli, jajniki rowniez, ide po cos na zabka do zabki.
-
2010/04/13 21:22:58
Pomijając już tradycję i kwestie polityczne, Kaczyński był rodowitym warszawiakiem. Pochówek na Wawelu to jak dla mnie pomysł zupełnie z kosmosu, byłam zaskoczona, kiedy o tym usłyszałam.
A w ogóle, to nikomu niczego nie ujmując - tragiczna śmierć nie czyni z ofiary wypadku bohatera narodowego...
-
2010/04/13 21:29:42
omg
Doniu i Sara May nagrali piosenki. dżizas.
-
2010/04/13 21:33:10
jes
do wanny, prysznic na podbrzusze i tak trzymaj. może przejdzie, mi pomaga.
Tylko się nie baw!
hehehehehehe
-
2010/04/13 21:35:07
notka dzieci.
-
2010/04/13 22:05:27
Kominku, piękna robota... dziękuję
-
2010/04/15 01:37:44
Chylę czoła. To jeden z najważniejszych wpisów blogofery ostatnich dni. Dzięx.
strona główna
napisz 
do kominka
kominek.in