|
Blog > Komentarze do wpisu
NEWS DNIA - KOMINEK O DOLINIE ROSPUDY
Mam głęboko w dupie Dolinę Rospudy.
Przed zmianą szablonu zapowiedziałem, że normalne kominkowe notki będą pojawiały się co dwa, trzy dni, a w międzyczasie zostaną wprowadzone newsy dnia, czyli króciutkie teksty pozbawione mądrości i skierowane do osób, które chłoną tu wszystko.
Niniejszym informuję, ze wbrew wczorajszym zapowiedziom, wrzucam dziś notkę. News dnia z prawdziwego zdarzenia, bowiem w najdrobniejszych szczegółach opiszę, co myślę o Dolinie Rospudy. czwartek, 22 lutego 2007, kominek
Zapomnij o tym blogu. Codziennie nowe teksty Kominka pojawiają się teraz na KOMINEK.IN
Komentarze
januhhh
2007/02/22 21:11:19
Każdy ma swoją rację, a budowa i tak już się zaczęła...
2007/02/22 21:11:46
E, nie. Może jednak nie. Za mało w nim śliczności i za dużo spalin.
Zostawić Rospudę i jej dolinę. Zostawić. 2007/02/22 21:12:35
oj, kominek, uwazaj. sulejmana w egipcie juz zamkneli za rozne prawdy. jestem wrecz pewien, ze obroncy przyrody maja swoje wtyki w rzadzie :>
2007/02/22 21:13:26
zostaw,
Hehe, zajebisty nick. Nieźle dopasowałeś się do tematu. Ale odważyłeś się mieć odmienne zdanie od mojego. W związku z tym faktem informuję, że nie poniesiesz żadnych konsekwencji. Przykro mi. 2007/02/22 21:13:27
Widok rzeczywiscie ladniejszy od stacjonujacych tam kaczek i innych pierzastych cweli
hehe jak pomysle ze jacys durni ekolodzy powkuwali sie do drzew i tam siedza i maja namity w tej dolinie.......nba miejscu kierowcy buldozera z checia wzbogacilbym nimi glebe 2007/02/22 21:15:57
tokar,
Głupio myślisz, ale zgadzam się z tobą. Żyjemy w przesadnie humanitarnym świecie. Należy przywrócić karę śmierci poprzez rozjechanie. 2007/02/22 21:16:45
Kominku - nawet pod przykrywką okrutnej ironii nie ukryjesz jak bardzo żal Ci tej przyrody:)biedne ptaszki sarenki liski i chomiki:) chomiki?
2007/02/22 21:18:19
Hehehe, akurat dzisiaj popierdzialam sobie koło 17 przez miasto i bęc, dostałem ulotkę od jakiejś pani. Patrzę a to o dolinie, że coś tam o ekologii itp. no ale zrobiłem z tym to co ze wszystkimi ulotkami - pobliski kosz. Nie wiem ale powinni byc Ci ekolodzy trochę bardziej konsekwentni w tych swoich działaniach i nie zabijac tylu drzew, żeby wydrukowac ulotki o Rospudzie. Niech wynoszą się też do ziemianek, niech nie korzystają z energii elektrycznej bo przecież w naszym państwie pozyskiwana jest chyba w 90% z elektrociepłowni. Można by wymieniac wiele. Oni chyba żyją złudzeniami.
Odnośnie poprzedniej notki, też poszedłbym na Rysia ale ja się wybieram zawsze do kina jak sójka za morze. 2007/02/22 21:18:38
Dlaczego glupio mysle?Znaczy nie przecze ale w ktorym miejscu mojego komentarza bylo cos glupiego?
Hehe ,,przywrocic'' to znaczy kiedys kogos rozjechali za jakis popelniony czyn?Nie licze mojego kota.Nalezalo sie pchlarzowi 2007/02/22 21:19:04
Skoro już wszyscy ładnie wyrażają swoje zdanie, to i ja się wypowiem. Jak dla mnie, to niechby całe miasto rozbuldożerzyć. Nie kaczki. Ot, tak dla zasady. Nie, nie jestem ekologiem. Raczej mizantropem. (tu w domyśle wyrażam skruchę w związku z użyciem trudnego słowa)
2007/02/22 21:19:29
taa
i wielu z tych komentatorów z durnymi pomysłami i lizaniem wszystkiego z rozkosza co kominkowe poddac owej karze. 2007/02/22 21:23:14
malomowie
sluchaj w kazdym z nas cos siedzi i kazdy ma jakies swoje zdanie na jakis temat.Kominek takze.Czesc z nas komentujacych ma takie same zdaniea druga czesc ma inne tylko boi sie o tym napisac.3 czesc to kamikadze i pisza inne zdanie niz ma komin.nie zawsze sa wywalani 2007/02/22 21:24:15
Również jestem za budową tej trasy, a uzasadnienie mam nieco inne. Ekosystem tej plany umiera. Klimat już prawie szlag trafił. Kropka. Tyle na ten temat, kto z tym dyskutuje jest debilem albo żyje marzeniami. Rozpierdoliliśmy środowisko naturalne do tego poziomu, że już samo w życiu się nie naprawi, chyba, że przez eliminacje większości ludzi, którzy radośnie ignorują fakt że wkurwiona matka Ziemia nadal ma zdolności żeby to zrobić. A co do tego ma ta dolinka? Ano to, że dopóki nie zacznę czytać newsów o REALNYCH i WPROWADZANYCH drastycznych krokach przez wszystkie rządy świata celem naprawy (chyba bardziej: odbudowy) klimatu, to jedna mała dolina, czy jest czy nie, czy ma unikalny ekosystem czy nie gówno mnie obchodzi bo to żadnego znaczenia już nie ma.
Ekolodzy wyją, że nasze prawnuki nie będą oglądać Rozpudy bo jej ekosystem się zawali przez te drogę. To ja wam mówię, powtarzając za ludźmi którzy całe życie poświęcają ostrzeganiu i i tak nikt ich nie słucha, że jesteśmy na najlepszej drodze żeby nasze prawnuki miały problem ze znalezieniem litra czystej wody i dachu nad głową, a nie oglądania małej idiotycznej dolinki. Dlatego próby 'ratowania' tejże doliny przypominają pielęgnowanie kwiatka w środku lasu który już płonie ze wszystkich stron. Nie zabije nas kometa. Po roku 2012 nastąpi 2013 i kolejna banda debilnych pseudo-proroków ze swoimi bredniami. Ale jeśli to tak dalej pójdzie cieszę się i wy też się cieszcie, że XXII wieku nie dożyjemy. Bo zabije nas ta planeta, nie ze złośliwości, tylko dlatego, że sami ją na tę drogą wepchnęliśmy. I jedna czy nawet setka dolin jak Rozpuda gówno znaczy. 2007/02/22 21:25:39
zniszczyc rozpude, a na miejsce puszczy białowieskiej zrobic elektrownie atomową, w dupie trzeba mieć przyrodę bo i po co nam ona ważne...żeby internet był..
2007/02/22 21:27:38
tokar241
nie chce mi sie Ciebie słuchać, widać masz inna optykę niż ja... nie wnikam, nie gardze, nie podziwiam Gratuluje we mnie nic "nie siedzi" Komentuj sobie do woli, a Kominek lubi wybierac kwestie sporne zeby ludzie wyrazili swoje zdanie, by jego blog żyl i miał szanse dalszego bytu. I ludzie sie dziela na : za Kominkiem przeciw Kominkowi i Kamikadze? wow podziwiam podziały... mam inne. 2007/02/22 21:27:59
riince
Masz racje ze klimat ostatnio daje nam w dupe. Ale pomysl-technika idzie naprzod,swiat posuwa sie do przodu i potrzebne sa nam jakies ulatwienia w zyciu.Obwodnica taka jest.Jesli bedziemy wszystko tak przesadnie chronic,to Polska zamieni sie w nic nie znaczaca kraine wiecznych pieknych dolin i gor. a tego nie chce. A kaczki moga sie przeniesc gdzie indziej 2007/02/22 21:28:00
kominek
proponuje zmienic nazwe z "newsy dnia" na "notki pozbawione tresci i stworzone dla mozliwosci komentowania" i dodac te kategorie w spisie tresci aby nowi mogli sie przeknac jak wiele obowiazkow ciazy na Tobie i jednoczesnie jak bardzo Ci sie czasami nudzi 2007/02/22 21:29:00
Chciałbym jeszcze rozwiać wątpliwości.
Ja naprawdę uważam, że należy tam wybudować drogę. Jebać Rospudę! 2007/02/22 21:30:11
no dobra a jak spłacimy kare która ofiaruje Nam UE?
i bedziemy zyc nadal w sredniowieczu.. bo zablokuja Nas..? 2007/02/22 21:30:28
m_danka,
Niektórym wystarczą cztery zdania i nie potrzebują argumentacji. 2007/02/22 21:31:56
malomowie
dziela sie na: -popierajacych kominka (maja taki poglad jak on) -nie popierajacych ale pisza ze maja takie same zdanie jak on_strach -kamikadze-czyli nie zgadzajacych sie z nim.Nazwalem ich tak bo jest ich naprawde nie wielu.Ale nie napisalem ze sa zli 2007/02/22 21:34:29
widok pikny że hej!
a szczerze mówiąc wali mnie ta dolina dzisiaj jakoś mi wszystko obojętne 2007/02/22 21:35:19
Tak Kominek masz racje. W dupie również mam tą całą rospude. Obwodnica w Augustowie jest potrzebna. Mieszkam w tym mieście, jak sie mieszka w centrum to nie można spać. Ogólnie żeby przejść przez ulicę musisz postać ok. 20min, co 10 pojazd to nie jest tir :/
2007/02/22 21:35:24
tokar241
uhum. No dobra, zrozumialam. Tylko jakos sensu brak. Szczególnie jesli ktos pisze cos niezgodnego z własnym zdaniem, bo chyba lepiej odpuscic sobie jakiekolwiek komentowanie. In my mind. 2007/02/22 21:37:08
Wiesz dlaczego pisza sprzecznie ze swoim zdaniem???
Bo chca ujerzec swoj nick na niebieskim tle.Czuja sie wtedy wyroznieni.Ale po co?Tu nie ma wyroznien 2007/02/22 21:38:34
tokar241 : w ciągu następnych 50 lat Chiny poprzez nowe elektrownie wepchną w powietrze dokładnie tyle CO2 ile cały świat już wytworzył do roku 2000 od rewolucji przemysłowej. I zrobią to, bo będą potrzebować energii na rozwój i nikt nie ma prawa im zabronić tylko dlatego, że 'rezerwy' planety już wykorzystano (ani środków żeby zabronić tym bardziej).
2/3 tego dwutlenku węgla gdzieś zniknęło. Ktoś chce wiedzieć gdzie? Pisano o tym w artykułach naukowych w pismach których nie kupicie w kiosku ruchu, co najwyżej poprzez elektroniczne biblioteki wyższych uczelni tak jak sam mam dostęp. Do rzeczy. Ten dwutlenek węgla się znalazł. W Oceanach. Wszystkich trzech. Efekt? Od około 50 lat powstaje w każdym strefa beztlenowa, która jak tak dalej pójdzie w ciągu następnych 50 lat wytłucze wszelki plankton. Wyobraźcie sobie morze martwe rozciągnięte na 90% wód ziemi. Efekt będzie prosty: liniowa zagłada wszystkich wodnych ekosystemów. Zapomnijcie o rybkach. Chyba, że w akwarium. Acha. Żeby było śmieszniej. Ten dwutlenek jest bardzo szybko rozkładany. Przez bakterie, tyle że efektem ubocznym procesów chemicznych jest siarka. Radzę zacząć się uczyć nią oddychać :/ Innych zniszczeń nawet nie warto wymieniać, choćby zagłada do tej pory większości lasów planety od poziomu jaki był 2000 lat temu, te dwa już wystarczyły żebyśmy od lat byli na równi pochyłej. A remedium? NIE MA. Ani technicznie, ani teoretycznie, i co najważniejsze: NIKT go nie wprowadzi nawet jakby było. Kto ma? ONZ które gówno znaczy? Dyktatury które się zbroją? Demokracje które funkcjonują od wyborów do wyborów, poza tym ci, co nimi rządzą pożyją najdłużej, bo są najbogatsi z definicji i niewiele ich to obchodzi? USA które trują najbardziej i mają w nosie protokoły np. z Kioto, bo są silni i nikt ich nie zmusi? Odpowiedzcie sobie sami, i zacznijcie czytać zachodnie pisma poświęcone biologii i klimatologii. Ale upewnijcie się, że nie macie tendencji do popadania w depresje. 2007/02/22 21:39:13
no ja mam szare tło albo białe i mam to gdzies...
A jak ktos jest tak infantylny to chyba nie jest adekwatne miejsce dla prawie-asertywnych. 2007/02/22 21:40:58
riince
moze sie przenies na marsa?Tam nie ma fabryk ani niczego takiego.Bedziesz oddychac pelna piersia 2007/02/22 21:42:23
ja tez chyba wole przeniesc sie juz na tamten swiat, przynajmniej ostatnie tchnienie bedzie pozbawione az takiej ilosci siarki jaka pojawi sie w przyszłosci
2007/02/22 21:42:24
super, a za 10 lat będziemy mogli tam pojechać i popatrzeć na kolejną dziurawą drogę o ile ją dokończą..pięknie..
2007/02/22 21:43:00
emil02
ty nie mozesz spac z powodu tirów a ja mieszkam 50m zaraz obok autostrady A4 relacji Kraków-Rzeszów/Zgorzelec, gdzie codziennie rano otwierając okno skierowane właśnie na nia lub schodząc na przydomowy ogródek latem to słysze ten dżwięczny szum tysiąca aut i co- skarże sie że mi to przeszkadza? nie. łatwo sie przyzwyczaić. tak samo do tego iż jeśli chce iść z psem na długi spacer lub pobiegać to też musze isć kilkaset metrów dalej aby przejść mostem nad A4ką i wrócić tyle samo aby dojsć do miejsca docelowego wiec nie gadaj ze jest tak źle, pozdrawiam kominka 2007/02/22 21:45:00
tez mam gleboko doline. droga powinna byc bo jest potrzebna ludziom, a co komu po dolinie, ze jest ladna? i chuj. poprowadzenia tam drogi nie grozi niczym poza tym, ze bedzie tam droga. mam w dupie wszelka faune i flore, nie lubie spacerow i zapachu wrzosow. ludzie przykuwajacy sie do drzew sa zalosni, niech jada do amozonki, jest wazniejsza.
2007/02/22 21:46:01
"Panie Premierze,
Swoimi decyzjami udowadnia Pan, że zdobyta władza jest dla Pana środkiem do rozmieszczania SWOICH gdzie tylko się da, nie zważając na interes reszty Polaków. Nie zamierzam apelować ani wzywać Pana do zmiany swojej decyzji, ponieważ uważam to za bezcelowe. Gdy skończą się Wasze rządy będę pierwszym, który podpisze się pod wnioskiem o nazwanie nowej obwodnicy nazwiskiem Jarosława Kaczyńskiego. Każdy zakompleksiony, mały "władca" buduje sobie pomniki, ten będzie kolejnym "sławiącym" Pana imię. Dziękuję Panu za stworzenie możliwości przypięcia sie do drzewa. Z poważaniem," Odjebać się od rospudy!!! 2007/02/22 21:49:03
Jesli bedzie tam ta obwodnica-miasto zykska.Pyacie sie co ty pojebany tokarze?
turysci beda mogli latwiej sie tam dostac.Obwodnica zapewnie skroci droge. naukowcy beda mogli badac jaki wplyw ma ruch drogowy na zycie zwierzat w resztkach doliny rozpusty (rospudy) kaczki powinny dac rade 2007/02/22 21:49:52
Nigdy na oczy nie widziałam tej doliny, póki sprawy nie rozdmuchali. Nie zgadzam się z nikim w tej sprawie.
Chętnie postawiłabym tam namiot na parę dni, lubię przyrodę. Odpoczęłabym, powdychała bagna. Mają rację ekolodzy, bo w dzisiejszych czasach jest coraz mniej miejsc naturalnej przyrody, coraz więcej zagarniamy dla swoich wygodnickich potrzeb. Mają rację augustowianie, też bym miała dość, gdyby pod moimi oknami kursowały tiry. Pewnie dałoby się trasę poprowadzić inną drogą, ale pewnie kosztowałoby to dużo więcej. Pewnie można by zamknąć przejście graniczne, byłby spokój. Można też puścić budowę mimo sprzeciwów unii, przecież zawsze znajdzie się kasa na karę. Przerwać budowę też można w każdej chwili, nie pierwszyzna to dla nas by była. Można mieć w dupie dolinę, przecież tyle innych jeszcze. W ostateczności, jak już zielonego zabraknie, zburzymy PKiN i założymy warszawski central park. 2007/02/22 21:51:20
Co sie dzieje z aksjomatem?Tym co wszystko ruchal jakby kots nie wiedzial
2007/02/22 21:53:44
"Nigdy na oczy nie widziałam tej doliny, póki sprawy nie rozdmuchali."
właśnie. ile osób wiedziało wcześniej o jej istnieniu? 2007/02/22 21:53:48
riince
Nie rozumiem tego fragmentu: "choćby zagłada do tej pory większości lasów planety od poziomu jaki był 2000 lat temu" Z tego co piszesz, to najlepiej kupic sobie sznurek, albo odkrecić kurek. 2007/02/22 21:53:51
Może i budowa już sie rozpoczęła ale jakieś tam ludzie z jakiejś tam komisji UE zaraz po rozpoczęciu budowy chcieli tam wkroczyć
2007/02/22 21:55:03
a ja jestem za tym, żeby przywrócić komunikację konną i gołębie pocztowe. poza tym, powinni przesunąć augustów bardziej na zachód. jak nam unia walnie karę jak włochom, to nasi będą myśleć.
2007/02/22 21:56:33
Jak szaleć to szaleć ! Wybudujmy pasaż handlowy w sercu Puszczy Białowieskiej albo magazyn odpadów chemicznych na Maurach. Gdyby to był incydentalny przypadek to mógłbym się zgodzić, że nie można być niewolnikiem jakichś tam ekologicznych oszołomów, ale prawda jest taka, że surowość przyrody to jeden z naszych niewielu atutów w UE. Atut coraz częściej rozmieniany na drobne, zaś rozpieprzanie tego w imię krótkotrwałych korzyści będzie się odbijało czkawką kolejnym pokoleniom. No ale nasz naród już tak ma, więc trudno się dziwić, że ciągle żyliśmy, żyjemy, i żyć będziemy w poczuciu
spłacania długów po przodkach. Smutne. 2007/02/22 21:57:37
tokar241
aksjomata znają wszyscy, jakbyś nie wiedział ciebie też pewnie niedługo wszyscy poznają, jak się będziesz dalej bawił w rozróżnianie komentujących na tych, którzy przyklaskują Kominkowi, boją się go lub sprzeciwiają dla zasady. i, wbrew temu, co piszesz, takich, którzy się z nim nie zgadzają, jest wielu. 2007/02/22 21:59:02
To się teraz zdenerwowałam. Riince zgadzam się z Tobą, że niszczymy naszą planetę ale tego zdania nie mogę zaakceptować:"I jedna czy nawet setka dolin jak Rozpuda gówno znaczy". Tak samo mówiono gdy wycinano lasy tropikalne. Teraz co chwilę można usłyszeć o lawinach błotnych, setkach ofiar wsród ludzi. "a na miejsce puszczy białowieskiej zrobić elektrownie atomową, w dupie trzeba mieć przyrodę"- wbrew pozorom elektrownie te emitują znacznie mniejsze ilości zanieczyszczeń niż typowa elektrociepłownia i nie powodują zniszczeń w przyrodzie (kopalnie węgla kamiennego + brunatnego).
"Masz racje ze klimat ostatnio daje nam w dupe"- czy nie przyszło wam do głowy, że to niekoniecznie (na pewno nie w 100%) jest winą człowieka. Jak słyszę takich ignorantów to mi ciśnienie podskakuje. Wrrr... Szkoda słów. Za zniszczenie Doliny Rozpudy jest odpowiedzialny oczywiście Minister Ochrony Środowiska ale ten sprzed 13 lat kiedy rozpoczynano projekt. Rozp..... tych którzy nie szanują natury! 2007/02/22 22:00:52
a czy nie mozna zbudowac tej drogi obok, tak zeby uratowac doline i miec ten objazd? Wilk syty i owca cała. przyrode trzeba szanowac!!
2007/02/22 22:03:01
topchips
To jest pomysł! Że też nikt na niego wcześniej nie wpadł! Trzeba szybko zadzwonić do ekologów, ministra ochrony środowiska, Kaczorków i braci Mroczków! 2007/02/22 22:05:21
co do objazdu to proponowana trasa bodajże miałaby przebiegać przez miasto Wesoła na co znowu tamtejsi mieszkańcy sie nie zgadzają
2007/02/22 22:05:38
Jak ta droga ma tak przebiegać jak na tej wizualizacji to gdzie będą stały tirówki?
Nawet niema gdzie zjechać. Muszą poszerzyć. 2007/02/22 22:05:45
arkadia75
Uspokoj sie.Nie zalezy mi zeby ktos mnie tu powazal lub zeby mnie wszyscy znali czytam kominka bo bardzo lubie tego bloga,a komentuje bo wiaze sie z tym wiele dyskusji na rozne tematy. Po tobie widac ze ty marzysz byc tutaj numerem 1 2007/02/22 22:08:10
Ja jestem zdecydowanie za wybudowaniem tam obwodnicy.. przynajmniej ladny widok za oknem samochodu bedzie...
W Stanach tez maja drogi praktycznie wszedzie i nikt nie robi z tego wielkiego halo 2007/02/22 22:09:23
Wszyscy się pewnie domyślili po samy tytule notki ze albo będzie jebać dolinę albo, do dupy z dolina, sam pan prezydent o tym mówił ostatnio w tvn24 że, kominek jego trzeci brat bliźniak podesłał mu nowe fakty o dolinie Rospudy i musi przemyśleć decyzję o budowie.
2007/02/22 22:09:39
jakie to przykre gdy ktoś na siłe próboje być kontrowersyjny. Notki świetne przeplatasz notkami dla pustostanów
2007/02/22 22:09:39
Tym razem Kominku niestety nie moge sie z toba zgodzic. Mimo ze nie jestem zadna jakas tam dzialaczka na rzecz dobra przyrody to nie uwazam tego pomyslu za dobry. Jedynym plusem bedzie piekny widok dla tych ktorzy beda tak jechali ale za pewne nie potrwa on dlugo bo znajda sie tacy ktorzy upieksza ten widok swoimi smiecmi i innymi rownie ochydnymi rzeczmi jak oni. Tak wiec powoli doprowadzamy nasz swiat do ruiny. Niszczmy przyrode,a to co z niej zostalo zniszczy nas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;/
2007/02/22 22:10:03
tokar241
też cię kocham. Spokojna jestem, tak się wypowiedziałam. Wiesz, prowokuje mnie czasem gadanie, kto tu jest dupowłazem a kto outsiderem. Po mnie tobie niewiele widać, bo przeczytałeś dwie moje wypowiedzi, nie dopowiadaj sobie, bo wyjdziesz na łosia. 2007/02/22 22:11:27
arabidopsis: (lubię genom tej rośliny :) muszę, bo go używam :) )
Jeśli to my odpowiadamy za klimat to jest źle. Wiemy ile już zniszczyliśmy, ile CO2 wyprodukowaliśmy i odkręcenie tego jest nierealne jak się patrzy ile się w tej sprawie robi (nic). A jeśli to nie my, tylko naturalny proces, to jeszcze gorzej. Bo nie wiadomo co go powoduje i od czego zacząć naprawę. Można się oczywiście nie przejmować. Holandię zatopi jako pierwszą, a Europa, Rosja i USA wodę pitną będą mieć najdłużej :) Ale nawet najdłużej nie oznacza tyle czasu, żeby przetrwać to co nastąpi w ciągu 2 kolejnych wieków jeśli nie wydarzy się cud :) 2007/02/22 22:16:11
A ja chcę bagna Doliny Rospudy bez autostrady. Autostrada nijak mi tam nie pasuje. Wolę zielone.
2007/02/22 22:16:32
No przeciez nie nikt nie wygra, jak sie bedzie patrzec na problem skrajnosciami. Ani nie da sie zahamowac rozwoju cywilizacji, ani nie mozna ignorowac znaczenia przyrody. Wg mnie jak droga ma tam byc to bedzie, samochody beda po niej pruly, w ciszy w kaloszach se nikt nie poczlapie po puszczy, zaden mysliwy se w spokoju nie upoluje łani. Mi tez przykro.
Obroncy przyrody zamiast tracic energie na drukowanie ulotek (czyli niszczenie przyrody) i dramatyzowanie, mogliby ruszyc glowa i wydac pieniadze na badania i zobienie czegos, zeby paliwo przyjazniejsze przyrodzie bylko tansze i popularniejsze. Wilk syty i owca prawie cala, czy jak to sie tam mowi. Po cholere dzielic sie na skrajnosci, jak mocno wydaje mi sie, ze ci od srodowiska i ci od techniki RAZEM mogliby cos dobrego zrobic? No ale ja sie na tym nie znam i poza tym jestem idealistka. 2007/02/22 22:17:14
arkadia75
Napisalem gdzies ze cie kocham? Tak sie sklada ze czytalem tu juz duzo komentarzy W kazdym udowadniasz swoja glupote.samolubstwo i ogolem nie mam ochoty dyskutowac z toba na zaden temat. 2007/02/22 22:19:01
mnie zastanawia te morze na horyzoncie. też jest w planach?
wyciorek, tirówki znajdą się w każdych warunkach, rospuda się dostosuje, to one też. btw. jak zwykle nie przewidziano żadnej chaty z jadłem i wc. 2007/02/22 22:21:23
hmmm ml76 mi to nie wygląda na morze tylko na taki rozmazany horyzont :P
2007/02/22 22:23:44
A dlaczego nie zrobią mostu podwieszanego, bez filarów w rzece? Jeżeli można było w Warszawie, to tam nie?
I wilk syty, i owca cała a Kominek może mieć w dupie i owcę i wilka. 2007/02/22 22:23:58
tokar241
to szkoda, myślałam, że zdobyłam wielbiciela. Tak się nieprzyjemnie składa, że ja z tobą uprzejmie dyskutuję, więc pohamuj nerwy i odpłacaj uprzejmością. 2007/02/22 22:26:34
ta buzka ktora zawarles na komentarzu wyzej jest czyms w rodzaju klucza
Kluczaktorego sie uzyje,zeby otworzyc drzwi do piekla kominkowego polaczonego z mekami w liscie zablokowanych 2007/02/22 22:26:45
ja bym tak chciała morze na Śląsku...
Kominku, da sie cos z tym zrobić? 2007/02/22 22:27:37
ojj tokar, dzięki za info
kominku, pardon, obiecuje poprawe i prosze o rozgrzeszenie 2007/02/22 22:28:13
hermogenes
Może się mylę, ale mosty podwieszane chyba mogą mieć jakąś maksymalną długość. Poza tym cała sprawa nie rozbija się o filary w rzece, tylko o istnienie w ogóle ruchliwej drogi w tym miejscu. 2007/02/22 22:28:23
rince
"odkręcenie tego jest nierealne jak się patrzy ile się w tej sprawie robi (nic)" Nie mów tak. W naszych genetycznych dłoniach leży przyszłość tej planety. Uwierz mi, jeszcze się dorobimy na bezmyślności innych ;) "A jeśli to nie my, tylko naturalny proces" a jak wytłumaczysz kolejne zlodowacenia i ocieplenia w minionych erach? Nie było jeszcze wielkich aglomeracji, przemysłu ciężkiego, miliardów ludzi... Człowiek i jego działanie tylko (albo AŻ) przyśpiesza zmiany klimatu. P.S Też lubię tego małego niepozornego chwaścika. 2007/02/22 22:32:52
karbiontko
Właśnie "ekolodzy" czepiają się głównie filarów, jakoby mogły spowodować odpływ wody. A most podwieszany może być prawie dowolnie długi. 2007/02/22 22:35:26
biedne małpki, zebry i antylopy... uciekna od hałasu przejeżdżających karawan tą obwodnicą. Najgorzej to strusie będą miały...
Czy czegos nie pomyliłem? Chyba nie... 2007/02/22 22:41:33
Ja bym w tej dolinie chętnie kogoś wyruchał.
No ale ja wszystko rucham. 2007/02/22 22:44:27
arabidopsis: jakoś niespecjalnie pociesza mnie myśl, że zlodowacenia były bez udziału człowieka (na klimat) :)
Co do genetycznych dłoni : nie sądzę żeby dałoby się wyprodukować jakąś super bakterię która by to wszystko naprawiła. Chyba, że będzie to coś, co wybije ludzkość, ale znowu ten sposób jakoś do mnie nie przemawia :) P.S. A ja kręcę z taką jedną motylkowatą, Medicago Truncatula :) się zwie, i co baza danych, to inny genom :) Genów Arabidopsis używam jako pewnego drogowskazu :) 2007/02/22 22:46:18
Na taki temat we współczesnym świecie nie powinno być w ogóle żadnych dyskusji, co najwyżej w kontekście jak stworzyć więcej takich nieskażonych ekologicznych obszarów.
Ja tam jestem przeciwko tej obwodnicy. Niech ją prowadzą nawet przez Szwecję, aby z jak najmniejszą szkodą dla przyrody. Oczywiście, myślę, że nie jesteście tłuki i nie trzeba Wam tłumaczyć, w szczególności dla Kominka, że to nie o miłość do przyrody głównie chodzi, tylko o nasz podstawowy interes na tej małej planecie. Choć w moim przypadku...miłość do przyrody jak najbardziej. Interes już nie mój. hehe. 2007/02/22 22:47:22
No, chociaż aksjomat po mojej stronie poszerzyć.
Muszą być tirówki i miejsce na zaparkowanie :)) aksjomat, ale ty wiesz, że ja cały czas na ciebie czyham :)) 2007/02/22 22:50:17
Kominek mi prawde powie...
Kominku... dinozaury istnieja jeszcze? Ja mysle, ze tak i zyja wlasnie w Dolinie Rozpudy... 2007/02/22 22:52:13
W sumie nasze środowisko naturalne jest juz do tego stopnia zdegradowane , że taka jedna dolina raspudy różnicy nie czyni. Wolę mieć porządne drogi niz czuć sie jak w jakims jebanym rezerwacie.
2007/02/22 22:52:32
jeszcze tej zimy(a zeszłej to już szczególnie!)pod naszą bramę przychodziły sarenki i jelonki, szukając jedzenia;
jadąc do miasta rowerkiem, gadałam do wiewiórek i ścigałam się ze starymi, prawdziwie leśnymi zającami(sic!); latem, opalając się na podwórku, godzinami obserwowałam żerujące jastrzębie; wybiegałam z talerzem rosołu na dwór żeby patrzeć w górę na 12 bocianów a raz jeden, wczesną jesienią, nad moją głową kilkadziesiąt boćków zawinęło się jednocześnie do ciepłych krajów, robiąc przy tym niezapomniany szum...; grafitowy żuraw nad stawem był piękny...a chóry(bo inaczej tego nie nazwę)rechocących żab w letnie noce, boskie; moje ukochane drzewa, do których zawsze można się przytulić...; i samotnych nocy spędzonych na parapecie, wdychając zapach lasu, też nie zapomnę nigdy(...) -nie tylko Dolina Rospudy...Bolimowski Park Krajobrazowy też... 2007/02/22 22:55:54
Ja powiem tak:
1. Rospuda nie jest bliska memu sercu, nawet nigdy tam nie byłam, więc sentymentem nie darzę. 2. Ekolodzy bywają świrnięci, czasem bronią różnych rzeczy tylko dla zasady, niby to o czymś świadczy, ale czasem to chyba jednak tylko o braku logicznego, praktycznego myślenia. 3. Widoczek może i fajny, mi się tam podoba kontrast nowoczesności i przyrody, ale jakoś nie chce mi się wierzyć w realizację w takiej formie. 4. Mało mamy już takich terenów. Może jednak trochę szkoda. 5. Ale autostrad mamy jeszcze mniej. 6. Tylko ta prywata o której teraz trąbią media :/ Że co, że niby jak ja zechcę to też mi autostradę przesuną? (Tak się składa że mam tu już jedną jakieś 3-4 km od domu, teraz będę miała drugą niecałe 2 km od domu). W zasadzie mi to nie przeszkadza, nawet jest wygodne, ale i tak rozważam gdzie się przykuć :) 2007/02/22 22:57:37
Kominek. wszystko w porządku, też uważam, że należy wybetonować polskie ścierniska i kartofliska. Mam jedną uwagę. Brakuje mi porządnego parkingu w polskim stylu. Czyli betonowej sralni z papierem toaletowym rozciągniętym na krzakach. Buda z grillem u Marioli, a w opcji parkingu supreme można postawić Drive In!
Może jeszcze jakiś hotel z neonową kurewką machającą nogą? 2007/02/22 23:02:01
wyciorku jaden...
-czy ty nie wiesz o tem, że dziewczęta bąków nie puszczają? 2007/02/22 23:02:59
ponieważ nie mam czasu na rozwinięcie zdania,chcę tylko napisać,że podzielam zdanie riince:)
2007/02/22 23:03:07
Z Doliny Roztoki to nie był Rogaś - jelonek? A koziołek, to był z Pacanowa.
2007/02/22 23:07:49
pan "minister" Sz. nie ma zielonego pojęcia o ochronie środowiska. wyklada na moim wydziale...wróć! wykładał na moim wydziale i już koleś wie, że lepiej żeby sie nie zjawiał w okolicy.
i bardzo mi przykro Kominku, ale jeżeli postawią te droge to ten widoczek, który umieściłeś nie bedzie już aktualny :) nie że ta rzeczka wyparuje, ale prawie. a teraz będe przepowiadała przyszłośc :D mianowicie w połowie inwestycji przestana robić obwodnice, bo bedzie im sie wszystko rozjeżdzało :) - teren podmokły. 2007/02/22 23:10:39
wyciorku...
cóż, Kominek nie o wszystkim jeszcze wie... albo tej jedynej,idealnej:), jeszcze nie spotkał... -dziewczęta bąków nie puszczają, koniec i kropka. 2007/02/22 23:10:46
i nikt kurwa nie zauważy (nie wolno w mediach tego powiedzieć?), że auto (szczególnie ciężarowe) "jadące" w korku spala dużo więcej paliwa niż jadące płynnie obwodnicą, tym samym brak obwodnicy szkodzi środowisku (i mieszkańcom) bardziej, niż budowa jakiegoś mostu i dwóch nitek obwodnicy (trzypasmowych obwodnic czy autostrad się u nas nie buduje i basta!).
Przecież ta obwodnica nie będzie zajmowała dużo miejsca, a spychacze i koparki w końcu pojadą gdzie indziej coś pożytecznego robić. Jebać bezmózgich ekologów, w szczególności tych z grinpis. (specjalnie tak napisałem, jakby jakiś dureń chciał się przyczepić) 2007/02/22 23:11:22
Odpierdolić mi się od Raspudy !! Całkowicie popieram "tych świrniętych" z Greenpeace.
2007/02/22 23:15:26
213maria
Kominek wie wszystko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A jak mówi, że nie wie to po prostu jeszcze nie wie, że wie.!!!!!!!! Koniec i kropka a nawet dwie. Komin o kurwa, ale wazelina poszła 2007/02/22 23:18:04
Czasami to mam wrażenie, że Kominkowi warszawskie brudne powietrze mocno zaszkodziło...
2007/02/22 23:20:22
imo komin pierdolisz, jak tematu nie znasz, nie chodzi o sarenki, ale o takie gatunki ktore sa naprawde rzadkie w polsce jak bieliki czy gluszce, jak i roslinnosc tam tez jest unikalna (np rosiczka), przesuniecie budowy to nie problem zwlaszcza ze teren jest podmokly wiec z budowy gowno wyjdzie, a ludzie kiedy wyschnie ostatnia rzeka, zostanie sciete ostatnie drzewo, i zdechnie ostatnie zwierze zdadza sobie sprawe ze... nie mozna jesc pieniedzy...
2007/02/22 23:20:40
Owszem.Kobiety nie sraja, a baki puszczaja, ale pachnace.A z ta cala Rospuda- programowo nie lubie zielonych. Nie lubie zacietrzewienia tych ludzi, co wisza na drzewach i walac w bebenki krzycza-nie, bo nie i jeszcze raz nie.Tu im przeszkadza, bo torf, tam im przeszkadza, bo storczyki, gdzies tam im przeszkadza, bo żaby. Jakby blizsze sa mi argumenty mieszkanców Augustowa.
2007/02/22 23:21:14
drogi szmike
jezeli mozna obwodnice zrobic obok, nie wlazac w teren "natura 2000" to czemu nie? jeszcze nam unia europejska duza czesc kasy zwroci to czemu nie? a jezeli pieprzniemy obwodniczke przez dolinke to bedziemy kary placic i jeszcze zablokuja nam dotacje do innych inwestycji... no to juz nie lepiej wziąć się za plan B? 2007/02/22 23:23:58
Nie przyjmuję do wiadomości argumentu mówiącego o tym, że człowiek nie ma prawa niszczyć przyrody ponieważ jest on jej częścią i z jakichś przyczyn ma się czuć zobowiązany do szanowania jej.
Po prostu nie można traktować poważnie takiego stanowiska. Człowiek dewastuje naturę od zawsze i dobrze, bo sobie na to zasłużyła: trzęsienia ziemii, susze, huragany, małe penisy oraz inne kataklizmy, które dotykają człowieka wymagają z jego strony reakcji. Reakcji stanowczej oraz gwałtownej! 2007/02/22 23:24:20
riince
stworzymy sobie bakteryjkę, którą wystrzelimy na jakąś planetkę, żeby stworzyła warunki zbliżone do tych na Ziemi i ciach gotowe. Nie jesteś wizjonerem;) Na razie jestem na etapie "związku" z PubMedem a jedyne co mogę badać to wydajność i produktywność SE mutantów Arabidopsis. Tym czasem idę dalej zgłębiać wiedzę o genach biorących udział w morfogenezie, bo zaczynam pisać głupoty:( 2007/02/22 23:30:07
raspuda jest daleko, ale niech mi się na kaszuby wpakują, to ich wykończę sabotażami. planiści niedouczeni. jak cos zaplanują, to tak, że ręce opadają, a potem konflikty się robią.
2007/02/22 23:37:10
ee, slaba proba. A wszystkim ktorzy sa za rozpierdoleneim Rospudy bo Ty za tym jestes gratuluje.
2007/02/22 23:38:39
Jakos mam nieodparte wrazenie ze nie bedzie ani Rozpudy ani widoczku ze zdjecia........
2007/02/22 23:39:51
Ta cała autostrada i nie tylko, jest sraniem we własne gniazdo. Faktem jest że zaśmiecamy swój naturalny dom, niszczymy go dla własnej wygody, niby w imię lepszego bytu, rozwoju itp. itd., ale cóż z tego skoro przyjdzie nam żyć na świecie zalanym chorobami i kataklizmami, wiem wiem ideologiczna papka, jednak czasem trzeba zadać sobie pytanie "po co to wszystko?" przecież i tak wszyscy umrzemy. Człowiek umierając zapomni o tej całej obwodnicy i mordzie kaczyńskiego i o tekstach kominka. Nie chcę się rozpływać w wywodach, może ktoś zrozumie o co mi chodzi :).
2007/02/22 23:40:25
ciekawe czy Kominaek tez miał by w d**** autostradę, gdyby przebiegała, przez jego pokój? A na poważnie jakie zakłamanie-chcą drogi , żeby w Augustowie było mniej wypadków, a na autostradzie ich nie będzie-ciekawe zjawisko-argumentacja nie do przyjęcia.
2007/02/22 23:43:18
ml76,
Nie martw się.Nie ty jedna widzisz tam morze. Ale ja literki "P" też nie widziałam...:D 2007/02/22 23:44:12
a ja sram na ta autostrade mi ona szczescia nie da. Niech lepiej kase za ta droga dadza mi a ja moze dam 100zl kominkowi za prowadzenie bloga
2007/02/22 23:48:28
nie no, cholera mnie bierze...
kominek niech sobie wzbudza emocje, niech nie będzie nijaki, ale banda ludzi przyklaskująca kazdej jego mysli i do tego argumentująca jego zdanie jako swoje bzdurnymi wymysłami... mieszajcie się w zbitą szarą masę, w tym jestescie genialni jestem jednym z tych, jak to ktoś nazwał świrniętym ekologiem i życzę Wam obwodnicy w odbycie 2007/02/22 23:49:05
g_armat,
nie jestem pewien ale mi wyszło, że Kaczyński zamorduje Kominka na obowdnicy;) 2007/02/23 00:48:40
Jestem kurwa przerażony. Bo że sobie kominek jaja zrobił, to rozumiem, ale jak widzę pustych chujów popierających dowcip, to mnie boli.
Jak można stwierdzić, że fajna elo droga jest ważniejsza od REZERWATU przyrody, kurwaszcz. Zwłaszcza że można ją puścić na grubym luzie bokiem. Mieszkańcy Augustowa, kurwa mać. W dupie mam jednego z drugim, co im będzie hałasować i śmierdzieć, niech się przeprowadzą. Zwierzęta się przeprowadzić nie umieją, a przyjdzie moment, że ich zabraknie, debile. Jebnijcie autostradę przez Egipt, przez samego kurwa Sfinksa, co się będziecie na świętości kurwa patrzeć. Ważne że 140 na budziku i dupą nie trzęsie, kurwa mać ich w tę i z powrotem, jeden głupszy od drugiego kurwa mać. 2007/02/23 00:55:50
riince
miło się czyta merytoryczne argumenty i trzeźwe całościowe podejście do ekologii, ekosystem (jak zwał tak zwał) pozbawione ideologii, uważam jedynie że to podejście jest zbyt pesymistyczne, nie przewidujące zwrotów technologicznych a przedewszystkim nie uwzględniające samoregulacyjnych procesów 'natury' - wymusi ona kiedyś ( przypuszczalnie bardzo boleśnie ) opamiętanie ze strony 'człowieczka' 2007/02/23 01:05:57
chciałem tylko poruszyć kwestię odpowiedzialności za zaistniałą sytuację, z dyskusji wynika że są dwie przeciwstawne rację; po jednej stronie mieszkańcy augustowa którzy tylko myślą o własnej wygodzia a z drugiej strony nawiedzeni ekolodzy którzy przedkładaja dobro byle płaza na dobrem ogólnym... NIEPRAWDA !!! odpowiedzialność ponoszą patałachy decydenci, można było ustalić od razu trasę która ominie doline i racjee stron byłyby pogodzone... no ale to jest za proste, lepiej ludzi na siebie napuścic żeby własną niekompetencję i brak wyobraźni zatuszować... RESUME: Mam głęboko w dupie patałachów urzędników! Nie solidaryzuję się z nikim, chciałbym zobaczyc tylko jeden widok - Rozpierdolić nekompetencję! - będzie naprawdę ślicznie...
2007/02/23 01:35:23
PRAWDA JEST JEDNA:
Rospuda jest i bedzie, a ktos i tak zgarnie kase za grunty i robote. HALO EKOLODZY -zamknijcie wpierw pare smrodliwych kominow, potem zabierzcie sie za najwiekszego truciciela USA!!! .uj Wam w .upe Predzej my wymrzemy. A PRZYRODA I TAK PRZETRWA.Winnej formie. DINOZAURY LUDZKIE -addio......... 2007/02/23 01:40:33
Kominek! Biznes. Popieram. Chodź będziemy sprzedawać źółte plastikowe bransolety z napisem "pieprzyc rospudę". A z drugiej strony może być logo jakiejś firmy, która da najwięcej. Na przykład Caterpillar. I logo. To akurat się będzie dobrze komponować z żółtym. Co Ty na to?
2007/02/23 08:25:08
Jak mozna rujnowac coś tak pięknego. Nie rozumiem myslenia ludzi, żeby niszczyć wszystko co piekne dla drogi.
A poza tym nie wiem czy słyszeliście, ale kilkoro przedstawicieli z Green Peace przyznało się, że na trasie, gdzie ma biec droga wykupili malutkie działki... Adam Wajrak też to potwierdził i powiedział, że kupił 140 metrową działkę za grosze i jeżeli będą chcieli mu ją "zabrać" to on podzieli ją jako darowiznę na wiele osób. Można by nawet na 140 metrowych działeczek podzielić ten teren i wtedy wywłacszczanie do pod budowę zajmie państwu conajmniej kilka dobrych lat. :) 2007/02/23 08:33:02
Podpisuję się pod zasłyszanym w radiu: Przenieśmy Augustów! Będzie taniej i ekologiczniej... :)
2007/02/23 08:41:36
mahora : ja natomiast dziś w radiu słyszałem, że cały teren na którym ma być budowa jest własnością skarbu państwa. W ogóle nie dziwi cię, że niby planowali już tyle lat nie wiedząc, że są tam niby prywatne działki? Nie wiem co i od kogo Green Thieves wykupili, ale śmierdzi mi to na kilometry.
2007/02/23 09:18:55
moi koledzy z dawnej klasy na widok Tatr powiedzieli jedno (oczywiście stawką było już 1.2 promila więc nie ma się czemu dziwić):
- Ja bym to wszystko zrównał, zalał asfaltem i postawił McDonald'y 2007/02/23 09:43:32
no podobno wszystko nalezy juz do skarbu panstwa, ale nadal nie moge pojac czemu pon szyszko uparl sie na nieekonomiczny i nieekologiczny wariant A tej obwodnicy...dupek. skoro wersja B nie jest bardziej be od A to...
2007/02/23 09:51:50
zapomniana_poziomka
jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie o pieniadze i to niemale. tez nijak mi to nie pasuje. 2007/02/23 09:52:42
wiesz,komin?nie sądziłem że jesteś takim kretynem i pierdolonym ignorantem. fuck the kominek!!!
2007/02/23 10:06:13
Nie mam żadnego zdania na temat doliny Rosdupy. Nie znam tematu i nie mam ochoty się w niego zagłębiać ani tam nie mieszkam, ani nie mam możliwości zarobić na tym. Niemniej miałem z racji kiedyś wykonywanego zawodu wątpliwą przyjemność mieć do czynienia z zielonymi. Obiektywnie, jednoznacznie i z całą stanowczością stwierdzam, że to są chorzy ludzie. Nie trafiają, do nich żadne rzeczowe argumenty, jak juz się dopierdolą do jakiegoś tematu, gdzieś przykują, to choćby przedstawić im operaty najtęższych głów w Polsce, świadczące, że dana inwestycja przyniesie więcej korzyści ekosystemowi niż strat - nie przyjmują tego do wiadomości.
Zresztą prócz garstki miejscowych oszołomów, są zawodowi zieloni, którzy całkiem dobrze sobie żyją z owych protestów i śmiem twierdzić, że takie działania nie mają wiele wspólnego z dbałością o środowisko, raczej o własna kieszeń. 2007/02/23 10:34:44
kazdy ma swoje zdanie...ja jestem przeciwna budowie :] ale dyskutowac na ten temat z nikim nie mam zamiaru
2007/02/23 10:34:58
biusty_lubie
nie istnieje inwestycja niosaca więcej korzyści ekosystemowi niż strat :) chyba ze wymienisz tu rewitalizacje badz renaturyzacje 2007/02/23 10:37:18
Tak jest kominku, hipokryzją w hipokryzję, ludzie i tak pierdolca dostaną.
2007/02/23 10:38:11
No pewnie rozpierdolmy jeszcze to,i tak już zaczeli budowe wiec dupa blada ale nie podoba mi sie to.i ten widok jest moze piękny ale na jak długo?
2007/02/23 10:55:29
Zapomniałeś dorysować stacje paliw, hotele, parkingi, restauracje, warsztaty i sterty worków ze śmieciami wywożonymi przez oszczędzających na wysypisku i zostawianymi przy drodze
2007/02/23 11:03:56
neuro666
nikt niczego takiego tam nie planuje, wiec nie demonizuj. 2007/02/23 11:11:12
riince: ja też słyszałam, że państwo zwyczjanie nie respektuje własności tych działek, uznaje wszystko "za swoje". Ale cóz może to też być plotka, która ma spowodować małe zamieszanie.
2007/02/23 11:14:19
Proponuję tę drogę puścić przez Kołobrzeg i Warszawę. Tym miastom już nic nie zaszkodzi. Pierwsze "urodziło" Kominka, drugie go teraz ma i przy okazji wygląda jak betonowa pustynia, więc jeszcze jedna droga nie zaszkodzi a pomoże w brzydocie. Wstrzymać budowę w Dolinie Rospudy!
2007/02/23 11:32:10
Kominku ten widok po wybudowaniu drogi może się bardzo zmienić. A niedocenianie terenów, z których już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli czerpać dochody to głupota, ekoturystyka może być kiedyś bardzo opłacalna. Owszem widok jest pięny ale wolę go zobaczyć np. z wieży obserwacyjnej a nie z obwodnicy.
2007/02/23 11:51:19
Mnie się Twoja wizja, Kominku, nie podoba. Wolę te bagienka, ćwierkające na nich ptaszki i szumiące drzewa. Najpierw się wszystko wycina, bo potrzebne drogi, potem okazuje się, że to jakaś niedoróba, bo funduszy zabrakło, zaczyna się zauważać, że trochę mało zieleni zostało i sadzi się parki, do których biegają za potrzebą pieski i pijaczki. Niech sobie ta dolina zostanie jaką jest, tym bardziej, że- moim zdaniem- jest naprawdę ładna.
Pozdrawiam 2007/02/23 11:53:58
Greenpeace`u nie ujeto w sprawach kosztorysu tranzytu przez Rospude i stad sie wzielo cale halo.
A Bruksela nam moze naskakac bez rozgrzewki. Kare jaka nam doczepia bedzie niczym w porownaniu z kosztami oraz stratami z okazji opoznienia w przypadku nowego kosztorysu i planow. Olewam wszystko co ze zlodziejami i oszustami z greenpeace. To jest zorganizowana firma, ktora czerpie niezle zyski z takich przedsiewziec. A samo Doline Rospudy rowniez mam gleboko w dupie. Jak bede chcial lasow to se wyjde za blok i tam rowniez mam smierdzacy potoczek. 2007/02/23 11:55:59
Co tam rozpierdolić Rospudę... Rozpiedolmy Warszawę, to dopiero będzie zabawa :)
2007/02/23 12:01:31
mahora: akurat to jest dość łatwe i jednoznaczne do sprawdzenia. Akty własności są dokumentami, które jak uczy nas historia zachowują ważność bardzo długo i co ważniejsze: raczej się nie gubią ani nie dublują :) Nie słyszałem jeszcze w każdym razie, żeby dwoje właścicieli miało ten sam teren bez jawnego złamania prawa w którymś miejscu.
2007/02/23 12:19:31
Ale się zaczytałam ufff. mowy o kompromisie nie ma albo to lenistwo i ogrom biurokracji sprawil, że nie znaleziono rozsadnego wyjscia z tej sytuacji. Z drugiej strony nikomu sie nie dogodzi i zawsze sie znjadzie mniejsza lub wieksza grupa ludzi którym bedzie cos nie na rekę. W smie gdyby nie media sprawa nie dostala by tyle rozglosu i malo kto z naszego rewelacyjnie wyedukowanego spoleczenstwa by sie odezwal. Lubie łono przyrody ale lubie tez udogodnienia a to kwestia rozsadnego wyboru.
2007/02/23 12:22:43
połowa z was jest bystra, jak woda w klozecie, z Kominkiem na czele... a druga połowa ma rację :)
2007/02/23 12:35:13
a mi się tam Dolina Rospudy podoba :)
a w Polsce i tak zawsze podejmą takie decyzję, że wyjdziemy na tym najgorzej jak tylko się da... 2007/02/23 12:44:59
po prostu nigdy w życiu nie uwierzę, że te debilne inżyniery z KRD potrafią osadzić na terenie bagnistym takie wybajerowane estakady. trudności niemożliwe do pokonania sprawiają im proste drogi dwupasmowe z podrzędnego asfaltu, który of course trzeba łatać już następnego sezonu.
augustów ma w porywach 30 000 mieszkańców, czyli nie ma co się oszukiwać - dziura. główny argument jaki forsują media to "uwolnienie miasta od smrodu, pieszych od śmiertelnego zagrożenia i w ogóle święty spokój". powstaje nienormalna dysproporcja bo jednocześnie nikt nie zajmuje się ważniejszymi miejscami na mapie komunikacyjnej polandii a dodatkowo już widać jak kasa na to będzie rozpierdalana. tym ostatnim oczywiście pan minister się przejmować nie będzie, bo on nie jest od takich "pierdół". jeśli bez problemu w obwodnicy wawy dokłada kolejnych ileśtam kilometrów coby mu tylko nie smrodzili pod oknem to znaczy, że kasą to on lubi sobie dupę podetrzeć. szczególnie nie swoją kasą. paranoja. i jeszcze pieprzy głupoty, że betonowy szlaczek "trochę tylko zepsuje kajakarzom krajobraz". spokojnym głosem tak pieprzy. za pensję ministerialną przecież pojedzie w ciepłe kraje. 2007/02/23 12:53:20
Kominek masz ostro najebane w kasku! Każdy człowiek o zdrowych zmysłach ( w tym dotyku ;) )zdaje sobie doskonale sprawę ,że takie widoki.. takie miejsca na wypoczynek w naszym kraju należą już do rzadkości.. więc na jaki huj mamy to rozpierdalać? Najpierw zróbmy coś ze wszystkimi drogami jakie mamy, bo są w opłakanym stanie! a jak juz sobie z tym poradzimy to dopiero zastanówmy się nad budową nowych! Pewnie najchętniej to byś pierdolnął z 600 autostrad przez Atlantyk prawda?
2007/02/23 12:55:05
Kominek masz ostro najebane w kasku! Każdy człowiek o zdrowych zmysłach ( w tym dotyku ;) )zdaje sobie doskonale sprawę ,że takie widoki.. takie miejsca na wypoczynek w naszym kraju należą już do rzadkości.. więc na jaki huj mamy to rozpierdalać? Najpierw zróbmy coś ze wszystkimi drogami jakie mamy, bo są w opłakanym stanie! a jak juz sobie z tym poradzimy to dopiero zastanówmy się nad budową nowych! Pewnie najchętniej to byś pierdolnął z 600 autostrad przez Atlantyk prawda?
2007/02/23 13:01:46
Droga zapomniana_poziomko. Rozpatrując temat w kategoriach filozoficzno-teoretycznych być może i masz rację. Ale żyjemy w realnym swiecie, jest nas pewnie ponad 6 miliardów ludzi, którzy muszą się wyżywić, potrzebują do życia energii elektrycznej, mają coraz większe potrzeby bytowe, wytwarzają coraz więcej odpadów itd itp. Pewnych inwestycji NIE DA się uniknąć, należy więc wybierać jak najbardziej optymalne.
Weżmy temat energii elektrycznej, pomijając energie jądrową (chociaż osobiście uważam, że jest ona przyszłością dla tej planety) dlaczego nie wykorzystać np. energii wody płynącej w rzekach? Napewno jest mniej uciążliwa dla środowiska niż np. energia uzyskiwana ze spalania węgla. Dodatkowe korzyści to regulacja owych rzek poniżej zapory a zatem mniejsze ryzyko powodzi, dodatkowa retencja itd. Oczywiście, że budowa elektrowni wodnej wiąże się z potrzebą spiętrzenia wody a zatem zalania pewnej powierzchni, ale czy gra nie jest warta świeczki? Spróbowałabyś to wytłumaczyć tym co przykuwali się w Czorsztynie. 2007/02/23 13:37:30
Wczoraj w sprawie Rospudy kupilam se nowa pralke. Co, mialam nie kupic? W poblizu ani rzeczki ani strumyka, musze prac w pralce. Wybralam jak najbardziej energooszczedna i taka, co sama przelicza ilosc wody w zaleznosci od wagi upchnietych w nia brudow. I to jest moje bycie zielona na ten temat :-).
2007/02/23 13:50:20
rinnce,
zgadzam się z Toba w dużej części:) Osobiscie Kocham przyrodę, każdy z nas jest jej częścią w związku z czym jej degradacja nie może przynieść nam korzysci w dalszej perspektywie.żyjemy w czasach gdzie postęp technologiczny pędzi jak burza do przodu-nie jestesmy w stanie go zatrzymać i chyba nie o to chodzi. Rozumiem jednak również mieszkańców augustowa -tiry muszą byc koszmarem dla was. Gdybym miała wpływ na to czy powstanie autostrada czy też nie w tym cudnym zakątku pewnie wybrałabym wariant B omijający dolinę.Zyjemy w świecie skrajności jestem za wypracowaniem kompromisu.Niektórych spraw nie przeskoczymy.Wszystko jest potrzebne i piekne doliny i dobre drogi.Nie ma sensu popadać w skrajności. qciapka, nie denerwuj sie na Kominka...ładnie proszę A teraz z innej beczki ... ml76, lubie twojego bloga ;) 2007/02/23 13:59:40
dubnobasswithmyheadman
No to według ciebie to najlepszym rozwiązaniem byłoby pierdolnąć tam jakąś bombę to miasto zdechnie wyrówna się walcem i po problemie. Banda pojebanych zielonych, którzy tak naprawdę to tylko na drzewach jak pojebane małpy umieją wisieć. Jak którakolwiek pizda jest wstanie uargumentować, że coś dla środowiska zrobiła to zwrócę jej honor a jak nie to jesteście tylko popierdolonymi spamerami, którzy piszą by coś napisać jedno wielkie gówno, które powinno spocząć pod fundamentami tej budowli No i jeszcze jedno. Rzucam klątwę na tych, popierdolców, którzy teraz pierdolą głupoty a jak już obwodnica będzie to tamtędy będą jeździć. ( Żeby wam auta spłonęły w połowie doliny!!!!!) Się kurwa uniosłem jak czytam, pojebańców. 2007/02/23 14:57:04
A ja tam nei chcę tej autostrady:| korona im z głowy nei spadnie jak zrobia obwodnice
2007/02/23 15:07:49
A ja z innej beczki.
"Playboy" ogłosił aktorkę Scarlett Johansson najseksowniejszą kobietą świata. W corocznym rankingu pojawiły się też Paris Hilton i Christina Aguilera. A tak wygląda, dla niezorientowanych, Scarlett: images.askmen.com/galleries/actress/scarlett-johansson/pictures/scarlett-johansson-picture-1.jpg 2007/02/23 15:42:55
wyciorek1
Się tak nie denerwuj bo Ci żyłka pęknie. Zielonych mam w dupie, żeby była jasność. Dla środowiska robię tyle ile należy: papierki wyrzucam gdzie trzeba, opierdalam równo wszystkich wyciorków, którzy tego nie robią (podobno edukacja jest najważniejsza), segreguję śmieci i jestem ostro przeciwny istnieniu jakiegokolwiek Ministerstwa Ochrony Środowiska. Właściwie gdyby go nie było, nie byłoby też nic do ratowania. Droga byłaby puszczana tam gdzie jest taniej i korzystniej dla wszystkich a nie środkiem jak ktoś napisał rezerwatu. Teraz jeszcze Jaro Kaczy wymyślił sobie referendum gdzie próg frekwencji będzie wynosił jakieś 25-30%. Pójdzie 31% z czego 52% zagłosuje na "chcę bardzo kurwa tej zajebistej autostrady". Oczywiście za całą przepychankę zapłacimy wszyscy. 2007/02/23 15:56:24
Jak czytam kominka wypociny pewnie tworzone podczas raczenia się oparami kleju butapren to jestem za wprowadzeniem ustawy by kastrowac mężczyzn za plodzenie durnych dzieci takich jak kominek.
Ojciec kominka jak by wiedział, że spłodził takie dziecko neostrady to wolałby se pewnie fiuta obciąć i zrobić z niego wieszak na kapelusz 2007/02/23 16:00:32
paw_ian
a Ty z której mat-planety jesteś ? zwiałeś przed kastracją ? 2007/02/23 16:07:08
no dobra, może mój ograniczony umysł nie pozwala mi zrozumieć. ale skoroście tacy wszyscy mądrzy, wielbiciele autostrady przez rospudę, to wytłumaczcie mi jedynie, po chuj budować droższą wersję drogi ryzykując dodatkowo zapłacenie kar nałożonych przez (kom)unię europejską, skoro można wybrać wariant tańszy i dodatkowo jeszcze przez tąże (kom)unię dofinansowany? ja tego po prostu nie rozumiem. jeśli to byłaby jedyna możliwa do poprowadzenia trasa, to nawet jestem sobie w stanie wytłumaczyć, że skoro człowiek jest siłą rzeczy częścią przyrody (no bo niech ktoś powie że nie jest?), to wybudowana przez niego autostrada przez bagna jest w jakimś sensie tak samo częścią tej przyrody jak bagna przez które biegnie... ale skoro (jak twierdzą ekolodzy) można i taniej i nie niszcząc tej dolinki, to sorki ale to przekracza moje zdolności pojmowania...
2007/02/23 16:08:23
realny.esteta
No weź bo jem i nie chcę znowu oglądać tego co zjadłem!!! 2007/02/23 16:49:42
po pierwsze to zdjecie, to tylko bogata wyobraznia projektanta, widzieliscie kiedys jak wyglada plac budowy??? rozwala wszystko co znajduje sie w okolicy; wiec radze raczej nie liczyc na ladne widoki z samochodu :/
po drugie, to posadowienie czegokolwiek na gruncie slabonosnym a juz w szczegolnosci na torfowisku to najglupszy pomysl z mozliwych...wykonuje sie takie rzeczy ale tylko w ostatecznosci nastepna sprawa to kwestia samej budowy tej obwodnicy, przeciez zanim tam cokolwiek powstanie to i tak minie z 10 lat, przyzwyczjcie sie lepiej do sytuacji albo przeprowadzcie... co do kary, ktora nalozy na nas unia to proponuje zrobic glosowanie, podzielilibysmy kwote przez liczbe zwolennikow i oni by za to zaplacili co do ekologow, to faktycznie bardzo czesto popadaja w skrajnosci, problem polega tylko na tym, ze zeby ktokolwiek zainteresowal sie danym tematem, musza przeprowadzic taka akcje. slyszeliscie wczesniej o tej obwodnicy? nie? wlasnie, a oni walczyli juz wczesniej tylko ze nikt z was o tym nie wiedzial moim zdaniem trzeba zrobic jakis porzadny projekt, ktory uwazgledni warunki terenu, trudnosci wykonania i czas potrzebny na wykonanie drogi pytanie tylko czy w naszym pieknym kraju cos takiego wogole jest mozliwe :( a tak ogolnie to sie wkurzylam. kurde chcialam sobie splynac ta pieprzona Rozpuda a teraz to pewnie nic z tego :( bo nawet jak tej drogi nie wybuduja to pewnie sie tlum tam straszny zrobi a tego nie lubie... pozdr 2007/02/23 17:10:04
Jamartucha (Martusiu?), dzięki za linka!
Oj, Kominku! Widzę, że specjalnie dla Ciebie Syndykat powstał! Będziesz blogiem zarabiał pieniążki kochane!!! 2007/02/23 17:19:20
widoczków nie będzie, bo będą ściany "wygłuszające".
walka jest o to, że prace nad nowym projektem potrwałyby kilka lat, realizacja kolejnych kilka w ciągu których ludzie by gineli. ekolodzy są dziwni. zamiast koczować w namiotach w dolinie powinni poczatować kilka dni w augustowie, przy drodze tranzytu. poza tym jest to kolejna podnieta dla dziennikarzy, mnie dolina rospudy specjalnie nie interesuje. a najlpszym wyjściem byłoby wprowadzenie systemu "tiry na tory", ale o tym od dawna jest już cicho. jeżeli dojdzie do referendum na podlasiu - zagłosuję na tak. jeżeli ta obwodnica miałaby doprowadzić do tego, że choć jedno życie ludzkie zostałoby ocalone - to powinno się zrealizować ten projekt. 2007/02/23 17:20:36
Kominku!
Proponuję stworzenie wersji animowanej powyższej wizji. Z hukiem TIR-ów w ścieżce dźwiękowej. I obłoczkiem spalinek unoszącym się nad wizją. Jestem bydladynką, więc może mi ktoś miły (znaczy bez krzyku i pomstowania) wytłumaczy: 1) czemu to, do licha, nie może przejść propozycja alternatywna omijająca malownicze grunty "słabonośne"? 2) czemu w Polszcze naszej ukochanej TIRy walą drogami a nie pociągami? Jako codzienny kierowca, robiący ok. 3 tys km miesięcznie, jestem gorącą zwolenniczką autostrad dla samochodów osobowych i pociągów dla TIRów. załączam wyrazy wdzięczności 2007/02/23 17:26:10
nie powiem,kiedy jade autostrada jestem zadowolona,dopoki nie stane w korku,ale z drugiej strony powinno sie zachowac tereny, ktore sa czlowiekowi potrzebne chocby do zwyklego przetrwania-jak wszystko zamienimy w beton to zdechniemy szybciej,niz przewiduja naukowcy
2007/02/23 18:01:47
panna.katarzyna
nieważne, śmiech to zdrowie ! ps. chyba coś się dzieje z blox.pl bo blog ładuje się baaaardzo długo. u Was też ? 2007/02/23 18:06:02
RĘCE PRECZ OD ROSPUDY
KURWA MAC jesli dla Ciebie bedzie przyjemne wdychanie spalin to moze juz teraz rozbij sobie namioci przy jakiejs ruchliwej drodze Ja chce oddychac swieżym powietrzem Rospuda!!!!!!!!!!!!! 2007/02/23 18:10:52
taa... wszystko rozpierdolcie. Kominku nie myslalem, ze jestes ekologicznym ignorantem.
2007/02/23 18:10:53
Żałosne dosyć są komentarze osób,kt. wyrażają często opinię wbrew sobie(vide:rozjechać,rozjebać buldożerem ekologów itp.)popierając tezy Kominka byle tylko mu się podlizać.A nuż wpisze komentarz pochwalny skierowany "prosto do mnie". Jak zwykle zresztą umiejętność społeczeństwa czytania między wierszami jest dość upośledzona...
2007/02/23 18:25:05
ml, ja się nie czepiam czy coś, ale ja po prostu nie rozumiem czemu ci się ten projekt nie podoba.
jeżeli nie chcesz odpowiedzieć pannie.katarzynie, bo zalazła ci za skórę pod poprzednią notką, to odpowiedz dla th86. ;) 2007/02/23 18:41:34
th, przecież wiem, że to ty :) po drugie, nie zalazłaś mi za skórę, tylko uważałam temat za odbiegajacy od meritum, wiec przystopowałam :) [jak widać słusznie, bo rozmowa miedzy innymi zeszła do pantofelków] a w projekcie rozbawiła mnie nazwa. kochana, ja bym się tu nie emocjonowała, bo nasze zdanie i tak nie uratuje rospudy. niestety.
2007/02/23 19:06:48
fakty.interia.pl/wiadomosci/news/premier-bedzie-referendum-w-sprawie-rospudy,874993,232 czyż to nie wspaniałe? tak oto rząd przerzuca odpowiedzialność na lokalnych ludzi. jak zdecydują za tak, to bedzie że sami niszczą rospudę, a jak bedzie na nie, to że nie chcą obwodnicy. odpowiedzi c, czyli zmienić projekt nie będzie. wiadomo jaki bedzie wynik. jakie to słodkie :)
właśnie dlatego tak często dyskusje są bezsensowne. to co? komunikacja konna? 2007/02/23 20:04:11
ja jestem za tym, żeby NIE rozpierdalać doliny, bo inaczej Komisja Europejska nam przypierdoli taką karę, że się nie pozbieramy, jak już jedna niemra powiedziala w tv.
I to jest jedyny powod dla ktorego mnie to w ogole interesuje. 2007/02/23 20:06:23
Pomijając już wiele razy omawianą kwestię środowiska naturalnego to po tym projekcie wyjebią nas z Unii Europejskiej i na tym się skończy... dlatego może jednak nie!
2007/02/23 21:14:05
Taa Rospuda nietknięta... Ale co z ludźmi którzy muszą znosić jak kilkadziesiąt czy nawet kilkaset TIRów dziennie przejeżdża im poprzed okna? Niech cierpią... Zwierzęta i unikalna przyroda doliny ważniejsze...
Ludzie zastanówcie sie! Na pierwszym miejscu człowiek i jego dobro a dopiero poźniej dobro środowiska. W nocy bylo 20 stopni mrozu i dobrze bo tym idiotom dupy wymroziło chociaż. 2007/02/23 21:40:39
a chuj mnie obchodzą ludzie którym śmierdzą i hałasują tiry. Ważniejsze jest, że nam unia nie przypierdoli kary i to, że zwróci część kosztów. No i lubię przyrodę. A moje dobro na pierwszym miejscu, pierdole Agustów.
2007/02/23 21:44:33
roqwor
ale tekscik puscileś. wlaśnie dlatego,że czlowiek powinien być na pierwszym miejscu,dlatego nie mozna niszczyc tej unikatowej przyrody,ale Ty tego i tak nie rozumiesz. nie znam sie na projektowaniu dróg ,ale z tego co slyszalam ,to trasa moglabyc inaczej wytyczona,no cóż jestem za motylkami,muszkami,trawkami i co tam jeszcze zyje i rośnie. 2007/02/23 21:44:47
roqwor kretynie glupi, tu nie chodzi tylko o zachowanie rospudy, ale rowniez o unikniecie kar i sankcji jakie nalozy na nas UE. Wbij sobie do tej pustej głowy, że nikt nie neguje tego, że dla Augustowa potrzebna jest obwodnica. Chodzi tutaj o to, że można wybudować drogę za nasze pieniądze i z rozwaleniem doliny, lub za cudze (doplaty unijne) i z jej zachowaniem.
2007/02/23 22:44:42
wcale mi sie nie podoba pomysl rozpierdalania rospudy:( lubie przyrode.
2007/02/23 22:46:34
riince: jeżeli czytałeś dzisiejszą gazete wyborczą to z pewnością juz iwesz, że moje wcześniejsze słowa dotyczące wykupionych działek znajdują potwierdzenie.
"Akty własności są dokumentami, które jak uczy nas historia zachowują ważność bardzo długo i co ważniejsze: raczej się nie gubią ani nie dublują :) Nie słyszałem jeszcze w każdym razie, żeby dwoje właścicieli miało ten sam teren bez jawnego złamania prawa w którymś miejscu." Jeżeli o takim czymś jeszcze nie słyszałeś to mało widziałeś na tym świecie. Bez urazy oczywiście. pozdrawiam mimo wszystko. 2007/02/23 22:53:23
O tak, rozwalmy Rospudę, potem przerzućmy się na chińskie zupki a jedzone w niedzielę mięso koniecznie przyprawmy mięsną kostką Winiary, dzieci oddajmy do wychowania supernianiom i będziemy wreszcie cywilizowanym krajem.
Zachować Rospudę bo k...a tak. 2007/02/23 23:02:16
a ja nie solidaryzuje sie z toba głupku...
ale tez glupota dla mnie jest przykuwanie sie do drzew. wiecej smieci z tego. ale trase mogliby przesunac troche. mamy rospude , ktorej na oczy nie widzialam na zywca i niech bedzie, podobno unikat na skale europy. widzialam starego babsztyla w tv ktorej tiry radia m. nie daja sluchac wieczorami. a tych kaczorów to bym....... 2007/02/23 23:19:27
Co dwa kilometry stacja benzynowa, restauracje, parkingi dla tirów, bajka, rozjebac resztki tego co zostało z przyrody, na pewno będziemy bardziej szczęsliwi.
2007/02/24 00:02:00
konowal3 jak jestes taki madry to wiesz ile Polska wykorzystala w tamtym roku pieniedzy unijnych na budowe autostrad? Pół procent kurwa! Unia i tak juz od dawna jest wkurwiona naszym postepowaniem. Poza tym jestem prawie pewien ze jesli nie my podatnicy za to zaplacimy tylko unia to nasza kase i tak wezmie rzad i chuja zrobi. Lubie przyrode ale bez przesady.
I nie pierdolcie o unikatowej przyrodzie i jakie to straszne bo jesliby media nie zrobily afery wokol tego a dolina zostala zniszczona to nikt oprocz tych marznacyh tam zielonych nawet by o tym nie wiedzial. Nikogo by nie interesowala Rospuda o ktorej pewnie wiekszosc Polakow wczesniej wogole nie slyszala. 2007/02/24 00:06:21
Ale tam pieknie.
Nie znam miejsca ani struktury logistycznej, byc moze potrzeba jest ogromna ale czy napewno. Szkoda mi takich miejsc. Ja nie chce! Dziwie sie co niektorym, przeciez kazdy czasami musi do lasu. 2007/02/24 00:08:17
co jak co Komin ale wkurwiłeś mnie tym artykułem niemiłosiernie...posądzałam Cię o różne zboczeństawa,ale o to że jesteś za (jak to ująłeś)rozpierdoleniem Rospudy to nie...
2007/02/24 01:03:21
komin, a probowales sobie wyobrazic ten sam pejzaz bez estakady? de gustibus non est disputandum, ale imo bylby ladniejszy...
2007/02/24 01:28:32
poprzykłuwali się do drzew bo liczą na łapówę.. ile, kurwa, razy było tak, że nagle wielcy obrońcy rozchodzili się po cichu, kiedy zaczęła się pomiędzy nimi roznosić wieść o wpłynięciu milionowego rzędu darowizny na konto szacownej fundacji (patrz akcja blokowania budowy 'zloto-chujowych tarasów' w Warszawie). Posiędzą, pogadają, spotkają się ze starymi przyrodnikami, jak na obozie, wakacjach. Przykłucie się do drzewa, wywieszenie transparentu i głoszenie haseł pod media to jest ich dzień pracy...
2007/02/24 02:14:17
Nic,Kominku,nie zrobisz...Ta dolina juz dawno sprzedana,a nawet ci co rzadza nie moga nic zrobic...Pieniadze???czy moga same w sobie cos zrobic,zlego czy dobrego?Chyba nie,bo zawsze ktos podejmuje wybor...Piekno czy Dochod?oto jest pytanie...Ale mozna byloby cos zrobic,mozna...ale Ktos jest zbyt zamkniety na piekne widoki...
2007/02/24 02:32:35
a ja jestem przeciwna budowy autostrady przez Doline Rospudy i popieram ekologów, mimo ze jeszcze rok temu nie wiedziałam o istnieniu tej krainy geograficznej (bo geografie to juz dawno mialam...) pol roku temu (wiem, ze przygotowanie takiej inwestycji trwa latami - wykupywanie gruntów itp., ale chyba trzeba zakładac inne rozwiazania, a nie brnac w to co nam sie podoba)przypadkiem w TV ogladałam reportaż nt. budowy autostrady przez Doline Rospudy. Ekolodzy pokazali alternatywne rozwiazanie tej całej sytuacji. tamtejsze władze jakze pieknie przedstawily postawe ignoranta... spoko, tylko ze jak pozniej przyjedzie niejaka komisja UE i nałoży kare w wysokosci nie chce wiedziec jak wielka, to bedzie wielki ryk, bunt i placz, bo bedziemy musieli za to placic.... z podatków. WSZYSCY. nie ma to jak przewidywanie skutków na etapie planowania.... jak zwykle - Polak bedzie mądry po szkodzie. powodzenia :)
2007/02/24 09:19:39
bujaj worki kominek
i tak wozisz swoje dupsko pociagami wiec co ci da ta obwodnica? samochodu nie masz , droga na kosza nie tamtędy wiec spadaj. torów tam nie będzie !! 2007/02/24 10:13:03
Kominek uzywa styl konona - nie bedzie niczego, wiec doline tez rozjebmy
2007/02/24 10:26:50
zwykła_kobieta to chyba inkarnacja dziewczynki_z_zapałkami.
znowu wrzuciła meskalinę. 2007/02/24 10:41:38
nie wiem czy ta notka to prowokacja, czy kominek tak naprawde uwaza, obstaje za tym pierwszym poniewaz to intelignentny gosc i nawet czasem mu sie zdarza byc wrazliwym. moim zdaniem wszyscy ktorzy mu przyklaskuja arumentami w stylu 'tak tak rozpierdolic !' to kominkowe pizdy. znam ten typ ludzi, to tacy ktorzy reaguja agresja na wszelkie przejawy bezinteresownej inicjatywy. tacy ludzie wszedzie wesza spisek i kase - 'napewno ktos im placi za siedzienie na drzewach' , 'dostana lapowke to pojda w pizdu', 'a po co oni to robia, napewno cos z tego maja'. czy dotrze do waszych tepych lbow ze ktos moze cos robic bo naprawde w to wierzy ? w przeciwienstwie do was dla niektorych praca i kasa nie jest calym swiatem.
jest jeszcze muzyka i seks :) 2007/02/24 11:18:03
@hallaliger
przejrzales nas. Kominek nawet dupy nie musi byc tak mu wylizujemy - takie z nas typy. Nie wiem gdzie siegasz swoimi informacjami ? Moze tylko wp, onet i interia ale wiedz, ze Greenpeace nie raz nie dwa byla zamieszana w niezle lapowkarstwo i np. takie manewry jak wykupowanie dzialek jako przeszkode w przeprowadzaniu inwestycji. Dostana za ta ziemie konkretny pieniadz. Nie podwazam oczywiscie przekonan tych gląbów co wisza na drzewach zamiast siedziec z rodzina w domu. Oni moze i wierza w ta instytucje jak 90% katolikow w kosciol. 2007/02/24 11:29:43
halaliger,
A moze tak: niech wybuduja ta autostrade, niech zginie piekny widoczek nieskazonej ludzka reka natury, koniec z rzadkimi gatunkami (w tym tez koniec z ludzmi), koniec wyjatkowego bagna. Dzieci beda sie uczyc o przyrodzie z telewizji (okna na swiat, hehe), bo coraz mniej jej bedzie za oknem. Jak czlowiek taki glupi, zeby wytyczyc autostrade przez srodek rezerwatu, a potem taki glupi, zeby sie podzielic na grupy i demokratyczne referendum w tej sprawie robic, to tym bardziej zabrac mu i Amazonke i Rospude - odlaczyc od tlenu znaczy. "Nalezy przywrócić karę śmierci poprzez rozjechanie" :-). Dzisiaj mnie ogarnal katastrofizm optymistyczny. Natura se poradzi, jak se lodowcem poradzila, to se dziura ozonowa nie da rady? 2007/02/24 12:09:32
stabilizator: to co mozliwe ze robił greenpeace to maly pikuś przy tym co robią rządy siedzące w kieszeniach korporacji.
wykupywanie działek zeby przeszkodzić w inwestycji? bardzo dobrze! to tylko taka nowoczesna forma przykuwania sie do drzewa, lepsza bo skuteczniejsza. walczą tak jak mogą, jesli prawo daje im taką mozliwosc to czemu mają tego nie wykorzystać. moze niektorych boli to ze musza siedziec z rodzina w domu zamiast sobie do tej doliny pojechac i dlatego tak po tych ekologach jadą :) 2007/02/24 12:25:57
Chyba masz rację.
A teraz fragment rozmowy: 20:59:04 adika (GG #) zobacz. ja mam kwadratowy ksztalt twarzy. ;( 21:02:08 magda (GG# ) przyslaniasz brode aparatem;d 21:02:20 magda (GG# ) wiec kwadratowa nie ejst bo by wystawala po bokach;d www.wrzuta.pl/obraz/6JJkMhCn6v/img_0337 2007/02/24 13:36:39
A Ty, Kominku to musisz mieć chody w google, bo jak szukam "kobiety", to jeszcze na pierwszej stronie, między adresami portali o maseczkach ze szlamu oczyszczalni w Męczydołach i partią Manueli, pojawia się kominek.blox.pl. To wszystko tak w kontekście Rozpudy, która przecież kobietą jest :>
2007/02/24 14:29:06
No tak, masz rację zdjęcie które zamieściłeś powyżej jest piękne, ale gorzej z rzeczywistością jaka czeka tą dolinkę za kilka lat.
Polacy i tak robić dróg nie potrafią więc po co do kurwy nędzy wpierdalać się na taki czysty teren?!?!?! Ponadto decyzja została podjęta zupełnie bezmyślnie- słyszeliście z jakimi konsekwencjami to się wiąże jeśli przyczepi się do nas Unia Europejska?!?!?! Wreszcie, dlaczego dopiero teraz dowiadujemy się o tym skoro plany robione są już od kilku lat?!?!?! Co za debil bez wcześniejszj zgody społeczeństwa wyrzucił tyle naszej kasy w błoto?!?!?! Przepraszam za wulgaryzmy ale ta kwestia mnie bardzo porusza 2007/02/24 14:45:25
niech sobie ta Dolina Rospudy zostanie, co komu szkodzi taki czysty, dziewiczy teren?
Rozumiem mieszkańców Augustowa, ale słyszę, że jest jakaś alternatywa w sprawie trasy. Nie koniecznie trzeba coś niszczyć, żeby coś stworzyć. Czy MY -Polacy musimy wszystko unicestwić, żeby poczuć się Europejczykami? Poza tym Polski nie stać na kary komisji UE. 2007/02/24 15:03:10
Rozjebac oczywiscie... a zieloni niech ida do lasu kurwa smieci zbierac bo chaca tej jebanej przyrody a nie umia o nia nalezycie zadbac!! Rozjebac Rospude
2007/02/24 18:28:00
Lepiej będzie jak ominą tą Dolinę Rospudy. W przeciwnym razie Polska zapłaci karę Unii Europejskiej. Przyrody nie obronimy to zapłacimy. Z drugiej strony to podejrzewam że klimatu specjalnie to nie poprawi.
2007/02/24 21:08:14
Ja absolutnuss przeciwnuss budowuss zasranuss obwodnicuss,jebanuss mieszkancuss augustowuss niech wypierdaluss jak im sie niepodobuss!ja pierdoluss cywilizacjuss jebanuss samochoduss autostraduss! kurwuss maximuss niechcuss mi sie pisuss wiecuss chujuss w dupuss czlonuss jebanuss ktoross chca wybudowuss obwodnicuss:/
2007/02/25 00:01:16
niby fajnie bedzie patrzec jadac samochodem na takie widoki ale kuzwa my tego nie zobaczymy raczej..a to dopiero bedzie czad jak zaparnascie lat bedzie tam coraz szarzej..blhehe
2007/02/25 09:48:18
A mnie rozwala banda uosi, które NAGLE sobie przypomniały na widok buldożerów "O JEZU! PRZECIEŻ TAM SĄ GINĄCE GATUNKI ROŚLIN!". Tych ekologów powinno sie wieszać na palach. To nie jest grupa intelektualistów, tylko banda oszołomów która NIE ROZUMIE, że zmiane porjektu budowy powinno sie zmieniać na etapie planowania, nie zaraz przed budową. A szczerze to dużo bardziej współczuje mieszkańcom augostowa obecnie niż roślinkom. Mieszkam na śląsku i odczułem zasadniczą różnicę po wybudowaniu kolejnego fragmentu a4. Tiry zniknęły z ulic. Bóg zapłać.
2007/02/25 11:23:34
Ja tam bym wolala zeby Rozpuda zostala, szczerze gdyby nie jakies 600 km ktore mnie od niej dzieli pewnie przylaczylabym sie do tych jebnietych zielonych ale w tym przypadku dzualaja w slusznej sprawie ... chyba. Ciekawe tylko czy komisja europejska nie zadziala i zamiast drogi przez Rozpude bedziemy miec kilka miliardow mniej w budzecie ..
ale mam pomysl, najlepiej przenies augustow dalej a droge rpzez jego sprdek zostaic ;d;d 2007/02/25 17:40:56
nir01.wrzuta.pl/audio/sMA4zaCM2f/biedronka
tylko biedronka nie ma ogonka tra la la :D 2007/02/25 19:53:42
kurwa chetnie by się człowiek sprzeciwił żebys mnie Komin pochwalił(cholernie by mnie to podnieciło;) )ale kurwa znowu się zgadzam:/W dupie amm ta całą rospudę,wiszących na drzewach półdebili i ćwierćdupków.
2007/02/25 19:54:49
aaaa i tak uważam ,że cała afera o to ,że polityk huj jeden z drugim wykupil sobie działki pod tą autostradę i jak trasę zmienią to zostanie z ślicznym polem ze spierdalającymi łasiczkami a nie z kupą kasy.To moje zdanie...ale ja się nie znam:)
2007/02/28 14:34:41
Zagłosuj na Wypasionego, z znikną Twoje problemy! www.grupa3majaca.blox.pl
2007/03/05 16:04:48
O Rospudo moja Rospudo,jakaś Ty piękna moja Rospudo zostan moją Rospudą Rospusty bo ja jestem łepek Pusty.
Rospuda Rospudy Masło maślane.Figa z Makiem Tatarakiem a autostrade i tak wybudują.. 2007/03/11 11:49:49
Kominek masz absolutną racje. Jakoś nie ufam tym pawianom co sie do drzew przywiązują i jeszcze martwią się o jakieś z dupy wzięte żurawie czy inne kukułki albo żabki zamiast o mieszkańców Augustowa. A telewizja mogłaby zasięgnąć opini u jakiegoś eksperta albo naukowca a nie powoływac sie na opinie bandy niewyzytych nieudaczników
2007/03/11 19:18:40
Mogą se ten most wybudować ale nie wiem po co o tym rozmawiać skoro i tak to w niczym nie pomoże.
2007/03/30 00:50:06
tak Kominku,jestem całym sercem z Tobą ;] Nie ma to jak jechać na urlop,wyglądając przez szybke w samochodzie,podziwiając piękne widoki doliny...ach ta przyroda...zastanawia mnie tylko jak długo bedzie tak pieknie,przecież w końcu nasz swiat zmieni się w betonową dżunglę.Płacisz im za te popierające komentarze czy ja naprawdę w tak zidiociałym kraju żyję?
2007/04/03 12:58:44
W sumie to też pierdole Rospudę. Ale popieram ekologów, dopóki są przeciwko Kaczystom.
2007/06/01 19:06:52
Kurde mać musiałem tu luknać i widze kominek jak nigdy wcześnmiej i pewnie póżniej nie zgadzałem się z Tobą rozpierdolic doline ja pizgam studiuje budownictwo i jak mi w przyszłosci mi jacyś debile będa po drzewach skakać i bronić budować to chyba ich wszytkich za jaja na tych drzewach powiesze i zobaczymy jak długo wtedy powiszą
|
|